راهیابی ۳ عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی مشهد به جمع دانشمندان پراستناد برتر جهان

مشهد- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس نتایج جدید رتبه‌بندی جهانی دانشمندان در پایگاه ISI Web of Sciences ، سه عضو هیات علمی این دانشگاه در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مجید غیور مبرهن افزود: بر اساس نتایج این پایگاه، دکتر میلاد ایرانشاهی و دکتر محسن ایمن شهیدی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی و دکتر حمیدرضا صادق‌نیا عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانستند در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان قرار گیرند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب تعداد اعضای هیات علمی حاضر در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان این دانشگاه به ۲۱ نفر رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج نظام رتبه بندی جهانی ESI هر ۲ ماه به روزرسانی می‌شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات منتشر شده در مجلات ISI است.

غیور مبرهن افزود: ایران به لحاظ تولید علم موفق شده جایگاه ۱۵ را در بین کشورهای جهان کسب کند و بایستی همه با هم تلاش کنیم تا این جایگاه را ارتقا دهیم و در مسیر مرجعیت علمی حرکت کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha