هشت طرح گردشگری استان اردبیل در حال تکمیل است

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت: هشت طرح گردشگری با ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان در دست اجراست که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

فردین عینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از احداث سه هتل، سه مجتمع گردشگری، یک مهمانپذیر و یک محوطه گردشگری در استان خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها در نقاط مختلف، ظرفیت مهمی به تاسیسات گردشگری استان اضافه خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود ۳۹۴ تخت به ظرفیت واحدهای اقامتی استان اضافه و برای ۲۷۳ نفر اشتغالزایی شود.

عینی ادامه داد: با شروع رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، توسعه تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی می‌کنیم با حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، پروژه‌های نیمه‌کاره را به بهره‌برداری برسانیم.

استان اردبیل با داشتن ۳۷ منطقه نمونه گردشگری، قابلیت زیادی در این بخش دارد اما با وجود تلاش ها، هنوز ظرفیت این مناطق به صورت مطلوب استفاده نشده و تاثیر آن در رشد صنعت گردشگری استان بسیار اندک است.

طبیعت بکر استان اردبیل بویژه هوای پاک و معتدل آن، آب های معدنی سحرانگیر و جاذبه های طبیعی و تاریخی همه ساله میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می کند و بهره گیری از فرصت مناطق نمونه گردشگری می تواند صنعت توریسم این استان را دگرگون سازد.

مطالعه و شناسایی مناطق نمونه گردشگری موجب شده قابلیت های ویژه اردبیل به جز جاذبه های مشهور آن آشکارتر شده و زمینه رونق توریسم به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه استان بیش از گذشته فراهم شود.

دریاچه شورابیل، دریاچه نئور، شهر گردشگری سرعین، آلوارس، شرکت طبیعت سبز پارس، سردابه، ویله درق، محوطه باستانی کنزق، کلخوران ویند و دربند هیر در شهرستان اردبیل، دهکده توریستی سبلان، حاشیه سد یامچی، آبگرم ایلانجق، مجتمع توریستی تفریحی سقزچی، منطقه گردشگری قره شیران، غارهای روستای گلستان و بولاغلار نیر در شهرستان نیر، محیط پیرامون دریاچه کشت و صنعت، تالاب روستای تپراق کندی و ساحل رود ارس در شهرستان پارس آباد از جمله این مناطق گردشگری است.

علاوه بر این داش حمام، غار یخگان و مجتمع تفریحی آب معدنی گیوی در شهرستان کوثر، خیاو تا گردلوی، قوتور سویی، شابیل، قینرچه، ایلاندو و منطقه گردشگری شیروان دره سی در مشگین شهر، جنگل های آلادیزگه و فندقلو در شهرستان نمین، ازناو، امامزاده عبدالله کلور و منطقه نمونه گردشگری الماس در خلخال و جنگل های آنی سوفلا، منطقه گردشگری ییلاقی داش دیبی و سد گیلارلو در گرمی دیگر مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha