۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84974427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی بانوان توانمند خراسان جنوبی از برنامه‌های بزرگداشت مقام زن است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: معرفی و تجلیل از بانوان توانمند استان با شاخص‌های مختلف در حوزه‌های اداری، کارآفرینی، روستایی، عشایر و فرزندآوری از برنامه‌های محوری هفته بزرگداشت مقام زن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشته اسدزاده روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با موضوع هفته بزرگداشت مقام زن در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: مراسم تجلیل از بانوان توانمند استان ۲۲ دی ماه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود و تحکیم و تکریم خانواده، فرزندآوری و صیانت از حضور اجتماعی جزو شاخص‌های انتخاب بانوان نمونه است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره زنان عشایر و روستا که همزمان با هفته فرهنگی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد گفت: در جشنواره تکریم مفاخر هم بانوان ویژه دیده شده‌اند و این مراسم همزمان با هفته فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: بانوان خانه‌دار که دارای بیش از چهار فرزند باشند و همسر آنها در یکی از دستگاه‌های اجرایی شاغل است نیز تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری وبینارهایی برای بزرگداشت هفته زن پیش‌بینی شده است گفت: عموم بانوان استان می‌توانند از این جلسات بهره‌مند شوند و امسال محور سخنرانی‌ها مباحث روز و تبیینی است.

اسدزاده اظهار داشت: همچنین خدمات مشاوره در سطح استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن به‌طور رایگان ارائه می‌شود.

همزمانی هفته زن با هفته فرهنگی خراسان جنوبی

وی با اشاره به تلاقی هفته فرهنگی خراسان جنوبی و هفته زن در دی ماه افزود: در زمینه همپوشانی این برنامه‌ها از مهمانان کشوری بهره‌مند می‌شویم و محوریت سخنرانی‌ها تبیین جایگاه واقعی زن در جامعه خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: استفاده از سخنرانان جوان پسند مورد تاکید است و امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدام شاخصی انجام دهیم.

وی گفت: به دلیل تراکم برنامه‌ها در این هفته احتمالا وقت سخنرانان ملی محدود باشد اما از ۱۷ دی تا اوایل بهمن برنامه‌های حوزه زنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: زنان موفق در عرصه‌های مختلف باید به عنوان الگو برای جامعه به‌ویژه نسل جوان معرفی شوند.

حسین‌رضا نخعی الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا (س) را برای جامعه ضروری خواند و افزود: تربیت فرزند، جریان‌شناسی و دفاع از ولی زمان جزو شاخص‌های الگو بودن آن حضرت است که باید به جامعه معرفی شود.

وی عنوان کرد: در سیر تحولی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی مادران و همسران شهدا این الگوبرداری را داشتند و نتیجه آن ظهور و بروز مردان شجاع، فداکار و انقلابی بود، امروز هم باید این الگوها را به عنوان اسوه‌های صبر، تقوا و گذشت شناسایی کنیم تا تجربیات خود را به نسل‌های امروز انتقال دهند.

ایمن‌سازی نسل جوان با معرفی الگوهای موفق

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی جنگ ترکیبی از سوی دشمنان گفت: با معرفی الگوی موفق می‌توان نسل‌های جوان را در مقابل دشمنان ایمن کرد و امروز دشمن با ثروت و تبلیغات هجمه‌های زیادی را نسبت به زنان راه انداخته است.

وی افزود: در شرایطی که شاهد حضور بانوان کارآفرین و خلاق در عرصه‌های ملی هستیم دشمن تلاش دارد جامعه زنان را زیر سوال ببرد چون آن طور که دشمن می‌خواهد، عمل نمی‌کنیم.

نخعی با بیان اینکه دشمنی دشمنان هرگز از بین نمی‌رود گفت: باید با دشمن‌شناسی، الگوهای برجسته را به جامعه معرفی کنیم که افراد دچار شک و شبهه نشوند.

وی بر لزوم توجه به اسوه‌های صبر و مقاومت تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم جنگ‌ شناختی در نسل جدید جامعه رخنه کند لذا هر کدام وظیفه‌ای به دوش داریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی استان گفت: در این هفته نماد استان خراسان جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود لذا همه باید پای کار باشیم.

وی از سفر رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به خراسان جنوبی همزمان با آغاز هفته فرهنگی خبر داد و افزود: جشنواره ملی زنان روستا و عشایر، جشنواره گل نرگس و جشنواره مفاخر استان نیز در هفته فرهنگی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

واقعیت جامعه با فضای مجازی متفاوت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: برخی تهدیدهای مجازی کاذب اوضاع را طوری وانمود می‌کرد که بالگردها در حال انتقال مسئولان هستند و انقلاب شکل گرفته اما واقعیت کف خیایان طوری است که علیرغم همه تلاش‌ها به‌ویژه در تهران حتی بانوان با پوشش نامناسب هم با این افراد همراهی نکردند.

علی فرخنده افزود: دشمنان کار نمادین، ظاهری و کذب این افراد را بزرگ جلوه می‌دهند اما ما در حوزه بانوان علیرغم همه ارزش‌های موجود نمی‌توانیم جلوه درستی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: آمادگی داریم در آستانه دهه فجر در پنج شهر بزرگ خراسان جنوبی تجمع عظیم بانوان را برگزار کنیم و در این تجمع خط‌کشی نمی‌کنیم لذا همه بانوان دلداده انقلاب می‌توانند شرکت کنند تا جریان‌های محدود خودفروخته سرکوب شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: قطر با همه مسایل حتی هویت خود را به تن بقیه انداخت لذا ما هم باید برای لباس و پوشش کشور خود ارزش قائم شویم.

برگزاری تورهای یک روزه بیرجندگردی ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، دیوارنگاری ویژه بانوان در مکان‌های عمومی، تاکید بر معرفی جایگاه واقعی زن در جامعه، لزوم معرفی زنان مجتهد و موفق به عنوان الگوهای برتر اسلامی و انقلابی، پرهیز از کارها و اقدامات کلیشه‌ای در دستگاه‌های اجرایی مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha