معاون رئیس جمهور: ایجاد فضای مناسب برای مادران شاغل وظیفه مسئولان است

بیرجند - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به توانمندی بانوان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد فضای مناسب برای حضور مادران شاغل وظیفه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا انسیه خزعلی روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه جوشکاری بانوان در شهرک صنعتی بیرجند خاطرنشان کرد: تنها زنان می‌توانند چند مسئولیت فردی و اجتماعی را به‌خوبی هماهنگ و مدیریت کنند.

وی افزود: مسئولان باید این توانمندی زنان را مغتنم شمرده، نسبت به مناسب‌سازی محیط کار برای مادران شاغل اهتمام داشته باشند.

مدیر کارگاه جوشکاری که بیشتر اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند هم در این بازدید گفت: ما بانوان تحصیل‌کرده و متخصصی داریم که تاکید دارند براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری علاوه بر نقش مادری و همسری در عرصه تولید و سازندگی و اموری مثل کارهای فنی و جوشکاری هم نقش فعال داشته باشند.

فاطمه زرنگ افزود: فعالیت این مجموعه باعث شده تقاضای بسیاری از سوی بانوانی بیرجندی برای اشتغال در جوشکاری داشته باشیم که امیدواریم با اختصاص فضای کافی و تسهیلات مناسب بتوانیم این عرصه شغلی را ویژه بانوان بهینه‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با رفع دغدغه مادران به حضور مؤثرشان کمک کنیم گفت: برای روزهای پنجشنبه و تعطیلی فضای ویژه حضور معلم خصوصی و آموزش کودکان را در نظر گرفته‌ایم.

بانوی کارآفرین با تاکید بر اینکه این کارگاه می‌تواند بیش از ۱۰۰ واحد فلزی تولید کند عنوان کرد: تولید قطعات مورد نیاز برای واحدهای آموزشی رشته‌های فنی و مهندسی مثل عمران و ساخت سازه‌های فلزی خانه‌ها از جمله توانمندی‌های این کارخانه است که با حمایت دولت و معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده می‌تواند گسترش یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که همراه رئیس جمهور به خراسان جنوبی آمده است امروز در بازدید از مدرسه حضرت زهرا (س) روستای چهکند هم گفت: نوجوانی و جوانی فصل برنامه‌ریزی همت‌های بلند برای چشم‌اندازی روشن و درخشان است.

خزعلی افزود: آینده موفق ایران قوی در گرو همت بلند نوجوانان و جوانان آن است.

وی هوشیاری و آگاهی دانش‌آموزان را تضمین کننده قدرت کشور در آینده دانست و خاطرنشان کرد: خوشحالم که مهمان دختران خوب دهه هشتادی هستم و این خوشحالی به سبب باوری است که نسبت به دختران دهه هشتادی دارم و می‌دانم این نسل دختران همت‌های بلندی دارند، به کم قانع نیستند و برای این ایده‌آل‌گرایی، برنامه‌ریزی‌های هدفمندی خواهند داشت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بهترین و برترین جایگاه برای ایران قوی با حرکت در مرزهای علم رقم خواهد خورد و این مسیر می‌تواند به رفع محرومیت و اتفاقات خوب مردمی برای رسیدن به ایران قوی منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند اما سازندگان کل جامعه هستند گفت: زنان ایران با وجود محدویت‌ها و تحریم‌های بسیار همیشه تلاش کردند صدای رسای خود را به جهان برسانند به همین دلیل است که دشمنان تحمل زنان ایرانی را در مجامع بین‌المللی ندارند اما ایمان دارم صدای شما آن قدر رسا و گویاست که می‌تواند به همه جهانیان واقعیت زن ایرانی، هویت و آرمان‌های بلندش را اعلام کند.

خزعلی با بیان اینکه اولویت‌های دولت سیزدهم حذف محرومیت‌های روستاست افزود: رئیس جمهور از همان ابتدا تاکید کردند و در عمل هم اولویت بازدیدها در سفرهای استانی را به روستاها و مناطق محروم اختصاص دادند ما نیز در این بازدیدها از نزدیک مشکلات روستاها را احصا کرده و به دنبال راه‌حل‌های عملی و کاربردی برای حل آنها هستیم.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه و سالن ورزشی سرپوشیده ویژه دانش‌آموزان دختر روستای چهکند در حاشیه شهر بیرجند ادامه داد: تلاش می‌کنیم در این سفر با اختصاص تسهیلات مشکلات مدرسه دخترانه چهکند را رفع کنیم اگرچه همیشه بخش مهمی از اعتبارات سفرهای استانی صرف ایجاد مراکز ورزشی، ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و مهارت آموزی بانوان می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در جمع دانش‌آموزان و معلمان، مشکلات و نظرات مردم و دانش‌آموزان روستا را شنید.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha