۷۰ درصد حوادث ناشی از کار به دلیل ناایمنی محیط است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۰ درصد حوادث محیط های کارگری به دلیل نا ایمن بودن محیط کار و ۲۰ تا ۳۰ درصد به علت بی احتیاطی کارگران است.

به گزارش ایرنا "احمدرضا پرنده" روز دوشنبه در همایش توجیهی فعالان حوزه روابط کار در خرم آباد افزود: تشکلات کارگری و کارفرمایی، همانطور که در موارد معیشت و دستمزد کارگران بسیار خوب و پویا عمل می کنند باید در راستای حفظ و صیانت نیروی کار هم مشارکت کنند.

وی با تاکید بر نقش تشکل های کارگری در راستای کاهش حوادث محیط کار تصریح کرد: یکی از وظایفی که برای حفظ و صیانت نیروی کار با جدیت دنبال می شود پیشگیری از حوادث است تا آسیب مالی و روحی کمتری به کارگران و کارفرمایان وارد شود.

به گفته وی همکاران روابط کار از لحاظ تجربی توانمند هستند بنابراین باید فرصت تبادل نظر تخصصی بین همکاران ستادی و صدور رای ایجاد شود چراکه موفقیت برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در گرو استفاده مسوولان از نظرات فنی و تخصصی استان ها است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال سیاست های کلی بدون استفاده از نظر کارشناسان روابط کار استان ها را ناکارآمد دانست و افزود: در حوزه روابط کار نیز باید کیفیت آرا ارتقا یابد و صدور رای بر اساس گزارش مستند باشد تا کارگر و کارفرما دچار تبعات دنباله دار صدور آرای اشتباه نشوند.

وی همچنین بر تشکیل درست پرونده در هیات تشخیص اولیه تاکید کرد و اظهار داشت: تسریع در تحقیق و رسیدگی به پرونده ها به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha