۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 84974924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محکوم به قصاص در گلستان پس از ۱۲ سال بخشیده شد

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبر: 84974924
محکوم به قصاص در گلستان پس از ۱۲ سال بخشیده شد

گرگان - ایرنا - رییس دادگستری گلستان گفت: جمعی از فعالان تولیدی استان با مشارکت در تامین هزینه مورد نیاز جلوگیری از انجام حکم قصاص، یک محکوم به اعدام را در آستانه اجرای حکم و با جلب نظر خانواده مقتول پس از ۱۲ سال از زندان آزاد کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: در این گلریزان علاوه بر فعالان بخش تولید استان و خیران، تعدادی از همبندان سابق این محکوم به قصاص هم برای کمک به او قدم پیش گذاشتند.

وی افزود: اولیای دم هم، پادرمیانی دستگاه قضایی و خیران را پذیرفتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.
آسیابی ادامه داد: محکوم به قصاص سال ۸۹ مرگ یک جوان را رقم زد و پس از صدور حکم قصاص به درخواست اولیای دم، در انتظار اجرای حکم بود.

وی افزود: در چند سال گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف ، بزرگان و ریش سفیدان برای بخشش، پادرمیانی کردند که بی نتیجه بود اما امسال و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم ، رایزنی با حضور مسوولان قضایی از سر گرفته شد که نتیجه بخش بود و اولیای دم به گذشت راضی شدند.
رییس کل دادگستری گلستان گفت: با آزادی این مرد جوان که حالا در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد تعداد محکومین به قصاص که امسال در گلستان فرصت زندگی دوباره یافته اند به ۱۶ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha