۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84974977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴هزار بیمارخاص در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۷ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان شناسایی و به صورت رایگان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا اصغرزاده عصر دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: همچنین۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به پنج هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص به استان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: پیش از این تنها پنج دسته از بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند اما در دولت سیزدهم تعداد بیشتری بیماری از جمله بیماران عصبی مزمن و اوتیسم به صندوق بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پرونده یکسری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هستند نیز در کمیته بیمه سلامت مطرح و با تایید کارشناسان این بیماران نیز از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

اصغرزاده با بیان اینکه تمامی خانوارهای سه دهک نخست استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: یکی از خدمات دولت سیزدهم، تحت پوشش قرار دادن مردم ساکن در مناطق محروم است که در همین راستا تا امروز ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه رایگان شده‌اند.

وی به اقدامات بیمه سلامت در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: انعقاد قرارداد با مطب‌های مامایی، پرداخت سهم ارز ترجیحی و زیر پوشش بیمه قرار دادن مادران باردار تا ۲ سال و فرزند آنها تا پنج سالگی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی مقرر شده تا بیمه سلامت ۵۹ خدمت توانبخشی را تحت پوشش قرار دهد که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ نفر به این بیمه معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و از مجموع این جمعیت ۶۲۸ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha