۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱:۱۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84975136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آزمایشی روسیه برای استفاده از رمزارزها در معاملات بین‌المللی

تهران- ایرنا- «اولگا اسکوروبوگاتووا» معاون اول بانک مرکزی روسیه در دومای این کشور گفت که مسکو بصورت آزمایش از رمزارزها در معاملات بین‌المللی استفاده کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وی دوشنبه گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی می‌کنیم که بصورت آزمایشی از رمزارزها در پرداخت‌های بین‌المللی یعنی فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی استفاده کنیم.

این مقام روس گفت که این طرح با مشارکت طرف‌های علاقه مند اجرا می‌شود اما اشاره‌ای به هویت این افراد یا شرکت‌ها نکرد.

پیش از این ولادیمیر چیستیوخین معاون اول بانک مرکزی روسیه گفته بود که این بانک در حال اشاعه استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال از جمله رمزارزها در معاملات بین‌المللی است.

نیوزویک نیز دوشنبه شب نوشت که روسیه تلاش می‌کند تا راه‌هایی برای تقویت توان مالی خود در برابر تحریم‌های غرب پیدا کند، از این رو قصد دارد به رمزارزها روی آورد.

این نشریه گزارش داد که دومای روسیه هفته جاری لایحه‌ای را بررسی خواهد کرد که راه را برای ایجاد یک بازار رمزارز داخلی باز می کند. این طرح شامل قانونی کردن استخراج رمزارز و فروش آن است.

آناتولی آکساکوف رئیس کمیته بازارهای مالی دوما گفت: موضوع دارایی‌های مالی دیجیتال، روبل دیجیتال و رمزارزها در جامعه در حال داغ شدن است. این در حالی است که کشورهای غربی تحریم‌هایی علیه ما وضع کرده و مشکلاتی برای نقل و انتقالات بانکی از جمله پرداخت‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: اگر ما این طرح را اجرایی کنیم کشورهای دیگر نیز فعالانه از آن استفاده خواهند کرد و کنترلل آمریکا بر نظام مالی دنیا پایان خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha