ملکه تپانچه در دوراهی ماندن و رفتن

تهران- ایرنا- غیبت مکرر دارنده سه مدال طلای پارالمپیک موجب شده تا برخی شائبه خداحافظی «ساره جوانمردی» را بیش از پیش پررنگ کنند.

به گزارش ایرنا، ساره جوانمردی یکی از نخبگان ورزش ایران به شمار می‌رود که موفق به کسب سه مدال طلا و یک برنز پارالمپیک شده است. کسب ۲ طلای پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و رکوردشکنی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موجب شد تا شمار زیادی از کارشناسان این رشته در ایران و جهان به وی لقب «ملکه تپانچه» بدهند. قهرمان بااخلاق ورزش پارالمپیکی ایران که سردیس وی در تالار مشاهیر ورزش ایران جانمایی شده، بعد از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رویه متفاوتی را در پیش گرفته است.

جوانمردی که در مراسم اختتامیه بازی‌های پارالمپیک توکیو پرچمدار کاروان ایران بود، همانند گذشته دیگر در تمرینات گروهی شرکت نکرد. استارت رویگردانی ساره جوانمردی از تمرینات گروهی بعد از حضور رقیه الله‌کرم به عنوان سرمربی تیم پاراتیراندازی زده شد زیرا پس از بازگشت تیم پاراتیراندازی از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، فدراسیون جانبازان و معلولین با حسین امیری سرمربی ساره جوانمردی در توکیو قطع همکاری کرد و امیری جای خود را به رقیه الله‌کرم داد. جوانمردی نیز حاضر به همکاری با او نشد.

تغییر مربی آغاز اختلاف جوانمردی و فدراسیون جانبازان بود تا جایی که وی با حضور در این فدراسیون به تنهایی تمرینات خود را پیگیری کرد که موجب شد تا برخی آن را آغاز قهرمان سالاری در ورزش پارالمپیکی قلمداد کنند که حتی بر نتایج این ملی‌پوش نیز تاثیر گذاشت.

هر چند که بازگشت امیری به تیم در شهریورماه سال ۱۴۰۱ موجب شد تا امید به بازگشت جوانمردی به تمرینات گروهی افزایش پیدا کند اما غیبت جوانمردی در مسابقات جهانی امارات موجب ایجاد شایعات زیادی پیرامون این ورزشکار شکل بگیرد، که مهمترین آن خداحافظی دختر شیرازی ورزش ایران از دنیای قهرمانی است.

به نظر می‌رسد قهرمان پارالمپیک با طرح خداحافظی خود از ورزش به دنبال رساندن گلایه‌های خود به گوش مسوولان فدراسیون باشد. اینکه پرچمدار کاروان پارالمپیکی ایران این گلایه‌ها را چه زمانی و باید با چه کسی در میان بگذارد هنوز مشخص نیست. تا زمان طرح مشکلات این ورزشکار، غیبت جوانمردی یک معمای پیچیده برای اصحاب رسانه خواهد بود زیرا وی در سکوت کامل خبری به همراه همسرش در شیراز مشغول تمرین است.

دوری از اردو و شکل‌گیری برخی از شایعات، بی‌تردید بر روی عملکرد نابغه تیراندازی جهان تاثیر خواهد گذاشت و نخستین تاثیر آن نیز باخت در مسابقات کره‌جنوبی در مردادماه امسال بود. جایی که این ملی‌پوش نتوانست همانند توکیو اقتدار خود را به رقیبان تحمیل کند و قافیه را به نسرین شاهی یکی از ورزشکاران نوظهور ایران در این رشته ببازد و به مدال نقره بسنده کرد. مدالی که ممکن است انگیزه وی را برای حضور احتمالی در پارالمپیک ۲۰۲۴ کاهش دهد زیرا به وجود نسرین شاهی وی ممکن است نتواند چهارمین مدال خود را کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha