نماینده قوچان در مجلس: تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی فاروج باید سرعت گیرد

بجنورد-ایرنا نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت:  ایجاد ناحیه صنعتی خَرق در شهرستان فاروج یکی از تقاضای مردم برای توسعه و رونق این خطه است که باید سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آذری نماینده روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهارکرد: تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرستان فاروج افزایش یافته است از این رو ایجاد ناحیه صنعتی خَرق از ضروریات این شهرستان است.

وی درخصوص تأمین زیر ساخت برق در شهرک صنعتی فاروج افزود: عملیات اجرایی پست برق در این شهرک باید هرچه سریعتر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به وضعیت زیر ساخت ها در شهرک صنعتی فاروج بیان کرد: پروژه چهار واحد کارگاهی و همچنین ساختمان اداری در شهرک صنعتی فاروج در حال انجام است.

محمدعلی نوایی افزود: زمین مورد نیاز ساخت پست برق برای افزایش برق مورد نیاز شهرک صنعتی فاروج جانمایی شده است و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی فاروج در مرحله پایانی قرار دارد و احداث این تصفیه خانه در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان مستقر است.

پیش از این اعلام شد که ایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر فاروج مصوب شد که مقدمات آن فراهم شده و فضای ۱۵ هکتاری برای آن پیش بینی شده است.

در این روستا، ۲۴ کارگاه کوچک و بزرگ چوب بری فعال است و زمین پیش بینی شده برای راه اندازی این ناحیه صنعتی در حدود سه کیلومتری روستا واقع شده و این مقدار با چشم اندازی راه اندازی افزون بر۳۰ واحد چوب بری و لحاظ طرح توسعه بوده است.

شهرستان فاروج دارای یک شهرک صنعتی است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha