عملیات نصب پُست برق در پنج شهرک صنعتی خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: اجرای پروژه‌های مربوط به پست برق پنج شهرک صنعتی استان از مصوبات سفر رییس جمهر به استان آغاز شد.

محمدعلی نوایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تکمیل خطوط و پست های فوق توزیع شهرک های صنعتی فاروج، شیروان، گرمه، منطقه ویژه بجنورد و اسفراین در سفر رییس جمهور به استان مورد موافقت قرار گرفت و ۳۵۰ میلیارد تومان در این زمینه مصوب شد.

وی افزود: از این میزان اعتبار؛ ۴۰ درصد توسط وزارت نیرو، ۳۰ درصد توسط شرکت شهرک های صنعتی و ۳۰ درصد از منابع استانی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص می یابد و تفاهم نامه برای اجرای این مصوبه با شرکت برق منطقه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت شهرک های صنعتی استان منعقد شد.

نوایی خاطرنشان کرد: جانمایی پست برق شهرک صنعتی شیران انجام و پنج میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در وجه شرکت برق منطقه ای استان واریز شد و پیمانکار شرکت برق منطقه ای نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام کرده است.

وی بیان کرد: جانمایی اولیه پست برق ناحیه صنعتی شهید محمدزاده گرمه توسط شرکت برق منطقه ای انجام شد و هفت میلیارد تومان بابت پیش پرداخت برای این پروژه پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: در شهرستان فاروج نیز علاوه بر جانمایی اولیه ،پیمانکار پروژه توسط شرکت برق منطقه‌ای انتخاب شده و در مرحله تحویل زمین و شروع عملیات اجرایی است.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های فاضلاب

نوایی در بخش دیگر سخنان خود درباره سایر مصوبه های سفر دولت به استان گفت: در این سفر تامین ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه و تاسیسات جمع آوری فاضلاب شهرک های صنعتی فاروج، شیروان و اسفراین مصوب شد که این میزان اعتبار به وسیله شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان برنامه و بودجه کشور به نسبت مساوی تا خرداد ۱۴۰۳ تامین می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیروان هزینه شد و طراحی تصفیه خانه شیروان توسط مشاور طرح در حال انجام است که پس از تکمیل مطالعات نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طراحی تصفیه خانه اسفراین و فاروج نیز توسط مشاور در حال انجام است.

وی، اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان را از دیگر مصوبه های سفر دولت به استان عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد از این میزان اعتبار به وسیله شرکت شهرک های صنعتی و مابقی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود و این پروژه تا سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.

نوایی افزود: برای توسعه شهرک صنعتی شیروان، استعلام های لازم از دستگاه‌های اجرایی در مرحله اقدام است و برای توسعه ناحیه صنعتی شهید محمدزاده هم تاییدیه فاز شهرسازی از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اخذ شده است.

وی گفت: اجرای پروژه های زیرساختی در سایرشهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در دست اقدام است که شامل پروژه های مختلف از جمله زیرسازی وآسفالت معابر، اجرای شبکه توزیع ومخزن ذخیره آب، شبکه توزیع گاز و شبکه توزیع برق است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha