آذربایجان‌غربی چهارمین استان کشور در بهبود فضای کسب و کار است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در تابستان امسال رتبه چهار کشوری را در زمینه بهبود فضای کسب و کار و امنیت سرمایه گذاری کسب کردیم که البته این رتبه در بهار امسال، نخست کشوری بود.

به گزارش ایرنا، جواد کرمی روز سه‌شنبه در یک گفت وگوی خبری در زمینه بررسی وضعیت سرمایه گذاری در آذربایجان غربی افزود: این استان، مزیت های خاصی در حوزه سرمایه گذاری و تجارت دارد و برنامه ما استفاده از این موقعیت مطلوب است تا بتوانیم زمینه توسعه استان و بهبود روزافزون فضای کسب و کار را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: تسریع و تسهیل در فرایندهای سرمایه گذاری از مهمترین شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار است که در این راستا با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری، برخی استعلامات مورد نیاز سرمایه گذاران را در این مرکز انجام می‌دهیم و از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگی با واحدهای تولیدی داریم تا زمینه رفع مشکلات صاحبان واحدها مهیا شود.

کرمی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری باعث تسهیل در صدور استعلام ها و ارائه طرح توسعه ای صاحبان مراکز تولیدی شده است، گفت: نتیجه استعلام ها در اختیار کارگروه سرمایه گذاری استان در همین مکان قرار می گیرد و این موضوع باعث شده تا استقبال از سرمایه گذاری افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

بهبود کسب و کار در گرو جذب سرمایه گذار است

معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پیشران‌های توسعه استان به سرعت در حال راه اندازی است، ادامه داد: در هفته دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی جذب شد و به زودی شاهد افتتاح واحدهای مربوط به آن خواهیم بود.

کرمی گفت: تفاهم نامه های خوبی با شستا، ایمیدرو، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت انجام شده است که نتابج آن در آینده نزدیک برای استان بسیار خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکسری برنامه ها برای بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم شروع شده تا در این استان به شاخصه هایی فراتر از سطح کشوری دست یابیم، افزود: راه اندازی مجدد واحد های راکد نشانه خوبی برای روزهای خوش در آینده برای آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: با پیگیری استاندار آذربایجان غربی تلاش شده تا توسعه عمرانی استان برمبنای سرمایه گذاری باشد و در این زمینه می‌توان به کارهای عمرانی در مسیر پیرانشهر به تمرچین و افتتاح مسیر بزرگراهی ارومیه - سرو به صورت رسمی در چند روز آتی اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اعتبار مطلوبی که در سفر رییس جمهور برای راه اندازی باراندازهای راه آهن ایستگاه ارومیه و سایر شهرستان‌ها مصوب شد، یادآور شد: بار انداز ارومیه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

کرمی گفت: ۱۵ پروژه سرمایه گذاری نیز در دست اقدام بوده که ارزش آنها بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که در صورت تحقق و جذب تحول خوبی در استان ایجاد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha