تحقق تعهد اشتغال آذربایجان‌غربی به حدود ۸۰ درصد رسید

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۴۲ هزار نفر پیش‌بینی شده بود که نزدیک به ۸۰ درصد از این رقم محقق شده و امیدواریم در ماه های باقی مانده نیز بتوانیم نظیر سال گذشته، بیش از تعهد اشتغال ایجاد کنیم.

جواد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۲ درصد و طی سال گذشته ۱۱۰ درصد تعهد اشتغال ابلاغی به آذربایجان غربی محقق شده بود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های قابل توجه انجام شده در آذربایجان غربی طی سال جاری اظهار کرد: ۱۷ پروژه سرمایه گذرای در استان در دست اقدام است که پیش بینی می شود با افتتاح آنها، ۱۱ هزار و ۳۶۸ فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این زمینه ۹۷۹ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کرمی اضافه کرد: تسریع و تسهیل در فرایندهای سرمایه گذاری از مهمترین شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار است که در این راستا با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری، برخی استعلامات مورد نیاز سرمایه گذاران را در این مرکز انجام می‌دهیم و از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگی با واحدهای تولیدی داریم تا زمینه رفع مشکلات صاحبان واحدها مهیا شود.

وی درخصوص اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی نیز گفت: دربخش طرح های سرمایه گذاری خارجی هفت پروژه مصوب وجود دارد و حجم سرمایه مصوب آنها ۵۵ هزار و ۹۸۱ هزار دلار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مزیت های استان اجرای طرح ابتکاری یکشنبه های تولید و تلاش برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است، افزود: از آغاز به‌کار دولت سیزدهم تا امروز ۲۴۸ واحد به چرخه فعالیت بازگردانده شده و برای یک هزار و ۶۴۹ نفر ایجاد اشتغال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکسری برنامه ها برای بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم شروع شده تا در این استان به شاخصه هایی فراتر از سطح کشوری دست یابیم، اضافه کرد: راه اندازی مجدد واحدهای راکد نشانه خوبی برای روزهای خوش در آینده آذربایجان غربی است.

کرمی اظهار کرد: موفقیت استان در زمینه ایجاد زمینه اشتغال به حدی بوده که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از تلاشهای استاندار آذربایجان غربی به عنوان نماینده دولت در این زمینه قدردانی کرده اند.

به گزارش ایرنا برخلاف سال های طولانی پیش و پس از انقلاب اسلامی که آذربایجان غربی یکی از مناطق کم برخوردار از سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی بوده، در طول مدت فعالیت دولت سیزدهم سهم استان از این سرمایه گذاری ها بسیار بیشتر شد و علاوه بر توجه ویژه دولت، زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز فراهم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha