ساعت کار رستورانها و تالارهای پذیرایی طرقبه - شاندیز ضابطه مند شد

مشهد-ایرنا- فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با اعمال نظارت موثر، فعالیت رستورانها و تالارهای پذیرایی در این شهرستان به ترتیب تا ساعت ۲۴ و یک بامداد تعیین شد.

حمید رضا ضیایی رحیمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه فعالیت بامدادی واحدهای صنفی رستوران به دلیل نظارت کمتر در این ساعت از شبانه روز همراه با برخی تخلفات از جمله گرانفروشی همراه بوده است از این رو مطابق قانون، فعالیت این واحدها در ساعات مشخص تعیین شده است.

وی ادامه داد: البته ساعت کار رستورانها و تالارهای پذیرایی طرقبه - شاندیز در ۶ ماهه نخست سال تا ساعت یک و ۲ بامداد تعیین شده است.

فرماندار طرقبه - شاندیز گفت: این تصمیم را کمیسیون نظارت بر نظام صنفی شهرستان در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مردم اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا مهدی مقدسی رییس اداره صمت طرقبه شاندیز پیش از این و قبل از اتخاذ این تصمیم در گفت و گو با رسانه ها علت این تصمیم را گرانفروشی و نقره داغ کردن میلیونی رستوران‌های این منطقه در ساعات پایانی شب و ابتدایی بامداد عنوان کرده بود.

شهرستان طرقبه شاندیز پس از مشهد مهم‌ترین شهرستان توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و شهر شاندیز نیز به‌عنوان نخستین منطقهٔ بین‌المللی نمونهٔ گردشگری ایران در سال ۱۳۸۴ توسط دولت برگزیده شده‌ است.

سوغات این شهرستان صنایع دستی، پوستین‌دوزی، بستنی و شیشلیک است و شیوهٔ پخت شیشلیک شاندیز در تیرماه سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث معنوی ناملموس ایران به ثبت رسیده‌است.

همچنین روستای ویرانی از روستاهای شاندیز به عنوان بازار اصلی نمایشگاهی و تولیدی مبلمان خراسان در حاشیهٔ جادهٔ مشهد شاندیز قرار دارد.

کنسولها، سفرا و کارکنان سفارتخانه های خارجی مستقر در ایران نیز مدام از اماکن گردشگری طرقبه - شاندیز استفاده می‌کنند و برخی واحدهای بومگردی روستایی این شهرستان تقریبا هر هفته از این دیپلماتها میزبانی می کنند.

حتی کارکنان و دیپلماتهای سفارتخانه های خارجی مستقر در کشورهای همسایه ایران مانند ترکمنستان نیز مهمان اماکن گردشگری این شهرستان می شوند و علاوه بر این، برخی قرارها و مذاکرات دوجانبه دیپلماتیک بین سفیران و دیپلماتهای کشورهای خارجی با مقامات کشورمان نیز در اماکن گردشگری ویژه، خاص و دنج در طرقبه‌- شاندیز برگزار می شود.

براساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha