۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبر: 84983417
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بام ویلاژتوریست شهر طرقبه خراسان رضوی مهر و موم شد

مشهد-ایرنا- فرماندار طرقبه شاندیز گفت: بام مجتمع تفریحی تجاری ویلاژتوریست شهر طرقبه در خراسان رضوی به دلیل عدم رعایت موازین صنفی به مدت ۲ هفته و با حکم قضایی مهرو موم شد.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عدم رعایت موازین صنفی، عرضه قلیان و عدم رعایت برخی موازین شرعی در مجموعه بام و فودکورت ویلاژتوریست که حدود ۳۰ کافی شاپ و فضای آلاچیق دار را در خود جای دارد از جمله تخلفات ثبت شده در این مجموعه بوده است.

پیش از این نیز فرمانداری طرقبه شاندیز با هدف اعمال نظارت موثر، فعالیت رستورانها و تالارهای پذیرایی در این شهرستان را به ترتیب تا ساعت۲۴ و یک بامداد محدود کرده بود.

طی هفته گذشته جمعی از اهالی طرقبه با تجمع مقابل این مجموعه ضمن اعتراض به رفتارهای خلاف موازین صنفی توسط برخی واحدهای تجاری متخلف در این مجموعه خواستار برخورد قضایی با خاطیان شده بودند.

شهرستان طرقبه شاندیز متشکل از 2 شهر طرقبه و شاندیز پس از مشهد، مهم‌ترین شهرستان توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و این شهرستان نیز به‌عنوان نخستین منطقهٔ بین‌المللی نمونهٔ گردشگری ایران در سال ۱۳۸۴ توسط دولت برگزیده شده‌ است.

سوغات این شهرستان صنایع دستی، پوستین‌دوزی، بستنی و شیشلیک است و شیوهٔ پخت شیشلیک شاندیز در تیرماه سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث معنوی ناملموس ایران به ثبت رسیده‌ است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha