پیکر مطهر۶ شهید گمنام وارد فاروج خراسان‌شمالی شد

بجنورد- ایرنا- پیکر مطهر۶ شهیدگمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز(سه شنبه) وارد شهرستان فاروج شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس خراسان شمالی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال پرشور و چشمگیر مردم خراسان شمالی از شهدای گمنام عصر امروز از میدان اصلی شهرستان فاروج آغاز شد.

امروز مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان خردسال نیز به استقبال شهدا آمدند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبک بالان عاشق که جانانه در راه دفاع از میهن با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانشان، سبب سربلندی این کشور شدند با تمام وجود در آغوش بگیرند.

شهروندان با حضور گرم و با فریادهای الله اکبر و لااله الا الله ، عطر و عود گل به پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده نثار کردند.

براساس برنامه قرار است مراسم "شبی با ستاره‌ها" با هدف تجدید عهد و پیمان با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع این شهر برگزار شود.

اعلام برنامه تشییع

بر اساس برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، این استان به مدت ۶ روز میزبان این لاله های سرخ هستند و مراسم استقبال در هر شهرستان ساعت ۱۵ و مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آن شهرستان برگزار می شود.

این آیین ابتدا در شهرستان فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، رازو جرگلان، مانه و سملقان و در نهایت مرکز استان برگزار می شود.

براساس برنامه‌ریزی های انجام شده؛ چهار شهید گمنام در مرکز استان و ۲ شهید در شهرستان مانه و سملقان تدفین خواهند شد.

شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کل، پتروشیمی بجنورد، در ستاد فرماندهی فراجای مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان تدفین خواهند شد.

همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (۶ دیماه) خواهد بود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha