بیش از ۱۴۰۰ راس حیوان علف‌خوار در پارک ملی دریاچه ارومیه زیست می‌کنند

مهاباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش ساکن در پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۴۰۰ راس گوزن زرد و قوچ و میش ارمنی در این پارک زیست می‌کنند.

سعید شهند روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مهاباد افزود: طبق آخرین سرشماری و بررسی وضعیت حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه، شرایط بسیار مطلوب با پوشش گیاهی و آبی مورد نیاز در این پارک برای زیست گونه های مختلف فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای بررسی و کنترل بیماری آنفلوانزا در زیستگاه حیات وحش سطح استان یک تیم مشترک با حضور کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست تشکیل و جمعیت جانوری به صورت هفته‌ای مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر و یا تغییر رفتار حیوانات در زیستگاه‌های استان مشاهده نشده و این امر نشان می‌دهد که این زیستگاه‌ها عاری از این نوع بیماری است.

شهند با بیان اینکه امسال ۶ راس گوزن زرد ایرانی به جزیره اشک ارومیه در جهت احیای این گونه انتقال یافته است، گفت: امیدواریم با اقدامات زیست محیطی و مراقبتی زمینه تکثیر گونه با ارزش گوزن زرد ایرانی که یکی از انواع گون های در خطر انقراض است را فراهیم کنیم.

وی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از گونه های یاد شده انجام داده و از تمام جوامع محلی و نیز دوستداران محیط زیست و طبیعت و تشکل های زیست محیطی درخواست همکاری در راستای حفاظت مطلوب دارد.

دریاچه ارومیه دارای پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت است که بخش وسیعی از این پهنه خشک شده است.

پارک ملی دریاچه ارومیه زیستگاه مهمی برای گوزن زرد و قوچ و میش ارمنی است.

جزیره اشک واقع در پارک ملی دریاچه ارومیه که دومین جزیره بزرگ این پارک پس از جزیره کبودان می باشد، یکی از مهمترین زیستگاه های گوزن زرد ایرانی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha