مجوز فعالیت ۱۶ سَمن در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: امسال ۱۶ سازمان مردم نهاد(سمن) در استان مجوز فعالیت گرفتند که نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خاکشور روز سه شنبه در شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار کرد: این درحالی است که سال گذشته تنها ۱۰ مجوز برای فعالیت سازمان های مردم نهاد صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی افزود: مجوزهای صادر شده امسال برای سمن ها بیشتر در حوزه های ازدواج، جوانان، جلوگیری از خشونت های خانوادگی، عفاف و حجاب و در زمینه سلامت بوده است.

خاکشور با اشاره به جذب ۵۰۳ میلیون تومان اعتبار در سال گذشته برای سمن های خراسان شمالی، گفت: اینک حدود ۲۵۰ سازمان مردم نهاد در استان فعالیت می کنند که در سالجاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و حمایت از آنها به وزارت کشور پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی فعالیت سمن ها از برنامه های دولت است، خاطرنشان کرد: توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد و واگذاری امور به آنها از برنامه هایی است که دولت به دنبال آن است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی افزود: با این وجود ارتقای کیفی فعالیت این نهاد ها و حرکت به سمت اعتماد اجتماعی باید همواره در دستورکار سمن ها قرار گیرد.

خراسان شمالی با هشت شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha