۶۰۰ تیم تخصص سفیران حمایت‌های روانی در کشور فعال شدند

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: با آموزش ۱۲۰ نفر از جوانان تیم‌های تخصصی سفیران حمایت‌های روانی (سحر) شمار این تیم‌ها در کشور به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

محمد گل فشان روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه تیم‌های تخصصی سفیران حمایت‌های روانی (سحر) در استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: قرار اولیه تشکیل ۴۰۰ تیم تخصصی سحر بود اما امروز این تیمها افزایش یافت تا ذخیره ای برای جمعیت هلال احمر در بحث مربیان و فرماندهان باشد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده هر یک از این تیم‌ها می‌توانند در زیرمجموعه خود پنج هزار و ۴۰۰ نفر را آموزش دهند.

گل فشان ادامه داد: امید می‌رود با تشکیل تیم‌های سحر در همه شهرستان‌های کشور با توجه به آشنایی آنها با فرهنگ و آداب و رسوم خود در حوادث با سرعت و با درایت بیشتری عمل کنند.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در سال ۱۴۰۲ المپیاد تیم‌های سحر برگزار و تیم‌های برتر معرفی شود.

گل فشان اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تشکیل تیم‌های دادرس (داوطلب، دانش آموز و دانشجوی آماده در روزهای سخت) است که انتظار می رود تا پایان دی ماه به پایان برسد.

وی با بیان اینکه تیم‌های دادرس پیشرفته در همه استان‌ها در حال تشکیل است، گفت: بر این اساس در هر شهر یک تیم چهار نفره دادرس که دوره‌های مختلفی را فرا گرفته اند تشکیل می‌شود؛ این تیم‌ها در حوادث کمک حال سازمان امداد جمعیت هلال احمر و سرعت عمل آنها را بالا می‌برند.

گل فشان یادآور شد: امسال ۲۷۰ هزار دانش آموز در قالب طرح دادرس آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: هرچند در زمان حاضر مشخصات ۶۷۰ هزار نفر از جوانان در سامانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ثبت شده است اما این سازمان ۲ میلیون نفر عضو دارد که هنوز ثبت سامانه نشده‌اند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: کیفی سازی حضور جوانان در حوادث مهمترین بحث این سازمان است که تلاش می شود در قالب طرحهای مختلف به این هدف دست یابیم.

نخستین کارگاه آموزشی فرماندهان تیم‌های سحر با حضور استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، هرمزگان، کرمان و بوشهر به مدت پنج روز به میزبانی بوشهر در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha