۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84975746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت گردشگری مرزها راهی برای توسعه کردستان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با تأکید بر تقویت و ساماندهی مرزهای استان، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی مناسب برای توسعه این صنعت در منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون امنیت گردشگری استان کردستان اظهار کرد: اگر از ظرفیت مرز برای جذب گردشگر و به‌ ویژه در حوزه گردشگری سلامت به‌ درستی استفاده شود می‌توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.

وی با اشاره به برگزاری پنج تور آشناسازی طی سال‌گذشته تاکنون در استان، افزود: در آینده‌ای نزدیک فم‌تور(تور آشناسازی) از کشور عراق به منظور معرفی و بازدید از توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت‌های منطقه به استان خواهیم داشت.

فعالیت ۱۲۰ خانه مسافر در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه با اشاره به حذف مجوز مجری خانه‌مسافرها در بخشنامه اخیر وزارت میراث‌فرهنگی، گفت: شرکت‌های مجری هم‌چون گذشته می‌توانند با همکاری این اداره‌کل در راستای فعالیت‌هایی شامل بازاریابی و رزرو خانه‌ها اقدام کنند اما فرایند صدور مجوز از شرح وظایف‌شان حذف شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ واحد خانه‌مسافر در شهرستان‌های بانه، سروآباد و کامیاران توسط شرکت‌های مجری مشغول فعالیت هستند که صاحبان این واحدها می‌توانند برای اخذ مجوز از این‌ اداره‌کل مدارک خود را در سامانه جانا(سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) بارگذاری کنند.

گویلیان با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده، کردستان یکی از استان‌هایی بود که در سال‌جاری بیشترین سطح رضایت گردشگران داخلی و خارجی را داشت، ابراز امیدوای کرد با تعامل و همراهی مسئولان مربوطه بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های گردشگری کردستان، بهمن سال‌جاری در نمایشگاه بی‌المللی تهران معرفی می‌شود، لذا از پیشنهادات و ایده‌های نو برای معرفی هرچه بهتر استان استقبال می‌کنیم.

ظرفیت گردشگری کردستان بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار گیرد

مدیرکل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز گفت: کردستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید با برنامه‌ریزی و تدوین یک برنامه جامع از این ظرفیت بیشتر و بهتر استفاده شود.

محمد رضایی اظهار کرد: رشد و توسعه پایدار گردشگری در گرو عملکرد مناسب و هماهنگ عناصر و شاخصه‌های متعدد است و امنیت گردشگران و مقصدهای گردشگری یکی از مهم‌ترین این فاکتورها به شمار می‌رود.

وی توسعه گردشگری و امنیت پایدار استان را مستلزم تعامل و همکاری همه‌جانبه متولیان اعلام کرد و افزود: رونق گردشگری در یک منطقه و تردد گردشگران در یک مقصد، زمینه ایجاد امنیت را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به موضوع ساماندهی خانه‌های مسافر در سطح استان در راستای فراهم کردن زمینه آسایش و آرامش مسافران و گردشگران، گفت: باید با یک برنامه‌ریزی منظم و با داشتن راهبرد صحیح، خانه مسافرها در استان بصورت صحیح و اصولی ساماندهی شوند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی دقیق، شرایط لازم برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری استان، به‌ویژه استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم شود.

رضایی بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط در راستای تأمین امنیت عمومی و خصوصی گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha