قانون‌مداری در کنار اخلاق نام قاضی را بین مردم ماندگار می‌کند

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به سختی کار قضات و تفاوت آن با سایر مشاغل گفت: قانون‌مداری در کنار اخلاق‌مداری نام قاضی را بین مردم ماندگار می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی. در سه‌شنبه در جلسه شورای معاونان دادگستری استان افزود: در انجام این وظیفه خطیر و حساس آنچه که به چشم می‌آید خوش خلقی و مردم‌داری مقام قضایی است.

به گفته وی، در کنار کار دقیق و قانونی، مردم هم از چنین فردی که قانون‌مداری را با اخلاق مداری در کنار هم قرار می‌دهد، راضی خواهند بود.

وی اضافه کرد: همه ما سربازان عدالت هستیم و در راه احقاق حق و اجرای عدالت نهایت تلاش و کوشش خود را به کار می‌بندیم.
عتباتی در ادامه با پرداخت به دستور اول جلسه درخصوص پرداخت دیه توسط صندوق تامین خسارت‌های جانی گفت: باید تمام امکانات و شرایط برای سهولت در کار مردم فراهم شود و در این خصوص نیز باید طبق قانون، به محض تکمیل پرونده دیه متعلقه به حادثه دیده توسط شرکت‌های بیمه بدون تاخیر پرداخت شود.
تشکیل کارگروه بررسی پیمان در خصوص قراردادهای دولتی دستوری بود که عتباتی صادر کرد تا این کارگروه، پیمان‌ها و قراردادهای دولتی را از جهات حقوقی بررسی و مشکلات مرتبط با آنها را استخراج و نتایج را جهت اتخاذ تصمیمات لازم به شورای معاونین اعلام کنند.
حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم در این جلسه کمک به اجرای سریع احکام صادره را در شعب اجرای احکام کیفری خواستار شد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در قوانین جاری و همچنین سند تحول قضایی در جهت دسترسی به محکومان متواری با همکاری‌های موثر خصوصاً توسط مراجع انتظامی و سایر مراجع اداری بهره گرفت.

قانون‌مداری در کنار اخلاق نام قاضی را بین مردم ماندگار می‌کند

ملاقات مردمی
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونان قضایی همچنین با ۱۵۰ نفر از مراجعان به دستگاه قضایی استان دیدار و ضمن بررسی درخواست‌های آنان، در مورد هر یک دستورهای لازم را صادر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha