نیکوکاران ۱۲۰ میلیارد ریال به بهداشت و درمان مراوه‌تپه کمک کردند
مراسم آغاز ساخت خانه بهداشت روستای قرقیجق مراوه‌تپه

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان گفت: جمعی از نیکوکاران این شهرستان مرزی طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی کمک کردند.

منصور خوجملی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک‌های خیرین مراوه‌تپه در راستای سنت آیینی و حسنه تعاون که در زبان ترکمنی به آن "یوار" می‌گویند به منظور توسعه، تجهیز و بهبود کیفیت ارائه خدمات مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان انجام شده است.

وی، ساخت و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت روستای "چنارلی"، راه‌اندازی و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت روستای "آق تقه" به‌صورت استیجاری (رایگان)، اهدای یک دستگاه ساختمان توسط خیرین سلامت جهت استقرار خانه بهداشت "چشمه لی" و تجهیز آن، ساخت و تجهیز سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در روستاهای "چنارلی و عرب قاری حاجی" و شهر "گلیداغ" و ساخت و نیز تجهیز خانه بهداشت "بیاتلر" را از جمله اقدامات نیکوکاران مراوه‌تپه در یک سال اخیر اعلام کرد.

خوجملی اضافه کرد: ساخت و تجهیز خانه بهداشت روستاهایی "آق قلعه"، "بق قجه پایین"، "عرب لاله گون"، "شیخلر سفلی" و "بابا شملیک" به همراه کمک به راه‌اندازی کانکس خانه بهداشت عشایری منطقه "دشت تقر" مراوه‌تپه از دیگر اقدامات ارزنده جامعه خیرین سلامت این شهرستان مرزی طی یکسال گذشته بوده است.

به گفته وی، نیکوکاران مراوه‌تپه برای ساخت و تجهیز هر یک از خانه‌های بهداشت روستایی و سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ اشاره شده از یک تا ۵ میلیارد ریال و برای ساخت و تجهیز مرکز جامع سلامت روستای چنارلی هم ۴۵ میلیارد ریال کمک کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه با قدردانی از مشارکت نیکوکاران حوزه سلامت و با تاکید برضرورت استمرار این سنت حسنه، از افتتاح پنج خانه بهداشت در روستاهای "پایلی، خانگه، قربان پیکار، قرناوه سفلی، و منطقه عشایری اسمعیلک"، جایگاه "پد بالگرد" مرکز "چنارلی" و ساختمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی در دهه فجر امسال خبر داد.

خوجملی گفت: برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده که ۲۰ میلیارد ریال آن توسط خیرین سلامت مراوه‌تپه تامین و پرداخت شده است.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت سکونت دارند.

هم اکنون در این شهرستان مرزی ۴۵ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق روستایی، یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی و سه مرکز جامع خدمات سلامت نیز در مناطق شهری آن فعال هستند.

۳۵ کانون بیماری سالک در مراوه‌تپه شناسایی شد

سه پروژ حوزه بهداشت و درمان با همکاری خیران در مراوه‌تپه افتتاح شد

بیمارستان مراوه‌تپه کمبود پزشک متخصص دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha