بیش از یک‌هزار میلیارد ریال برای حمایت از محرومان در آستارا پرداخت شد

آستارا- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت: افزون بر یک‌هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال برای حمایت از محرومان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در این شهرستان در سال جاری پرداخت شده است.

بهرام تسلی‌نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزون بر ۱۲۱ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال از این مبلغ جهت پرداخت مستمری به سه هزار و ۴۱۸ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به بیش از ۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال پرداخت موردی افزود: افزون بر ۷۱۹ میلیون ریال برای اجاره و ودیعه مسکن ۱۵۳ خانوار و ۲۳۱ میلیون ریال نیز برای لوازم ضروری زندگی ۱۴ خانوار مددجو پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اظهار کرد: ۵۷۳ میلیون ریال برای تهیه جهزیه و امر ازدواج پنج نفر و ۲۶۰ میلیون ریال جهت احداث سرویس بهداشتی سه واحد مسکونی در حوزه حمایت از سوی این نهاد تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه عمران تکمیل مسکن محرومین به تعداد ۱۶ واحد، مسکن طرح سپاه چهار واحد در حال ساخت و ۱۰ واحد در مرحله تشکیل پرونده و تعمیرات مسکن برای هشت واحد در دست قرار دارد.

تسلی‌نیا ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال پرداخت موردی به یک هزار و ۱۱۸ خانوار، یک میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال تامین لوازم ضروری زندگی برای ۷۹ خانوار، افزون بر ۸۴۳ میلیون ریال برای اجاره و ودیعه مسکن ۲۰۵ خانوار و بیش از ۱۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال برای امر ازدواج و جهزیه ۱۱۶ نفر سال گذشته از سوی کمیته امداد آستارا در حوزه حمایت اختصاص یافته بود.

وی عنوان کرد: در حوزه عمران نیز احداث سرویس بهداشتی برای ۳۲ واحد با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال، ۳۷ مورد لوله‌کشی گاز با اعتبار ۸۲۵ میلیون ریال، ۳۴ مورد تعمیرات مسکن با اعتبار ۹۶۵ میلیون ریال، احداث یک واحد مسکن روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و احداث ۳۱ مسکن محرومین با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شد که البته ۱۵ واحد افتتاح شده و ۱۶ واحد در حال تکمیل است.

۱۳ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانوار در حال حاضر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا قرار دارند و از خدمات متنوع این نهاد از جمله دریافت مسمتری برخوردار هستند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha