۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84977019
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۶۵ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ حکیم سبزواری تحصیل می‌کنند

سبزوار- ایرنا- مدیر همکاری‌های علمی، بین‌المللی دانشگاه‌ حکیم سبزواری گفت: هم‌اینک ۳۶۵ دانشجوی خارجی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

دکتر علی خوش‌سیما روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه های دانشگاه حکیم سبزواری، گام برداشتن در مسیر پیشرفت و تعالی این مرکز آموزش عالی و فراهم کردن امکانات و تمهیدات لازم برای جذب، تحصیل و پژوهش دانشجویان خارجی است.

وی افزود: جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به شیوه های کنکور سراسری و دانشجویان شهریه‌پرداز صورت می گیرد.

مدیر همکاری‌های علمی، بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم اظهار داشت: برای تسهیل امور دانشجویان بین المللی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان مجهز به تجهیزات لابراتوار زبان، دپارتمان آموزش زبان انگلیسی و دفتر امور کنسولی در چند سال اخیر در این مرکز آموزش عالی فعال شده است.

دکتر خوش سیما افزود: اکنون بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه را دانشجویان افغانستانی تشکیل می دهند که با توجه به ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی و فراهم بودن زیرساخت های لازم در دانشگاه حکیم سبزواری، رایزنی برای جذب دانشجویانی از دییگر کشورهای منطقه نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: روز گذشته جشن دانش آموختگی ۴۰ نفر از دانشجویان بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha