۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84977126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد توان‌افزایی روستایی در شهرستان زیرکوه آغاز به کار کرد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی طرح ستار (ستاد توان‌افزایی روستایی) برای کمک به تعالی و پیشرفت ۳۰ روستای شهرستان مرزی زیرکوه با کمک خیرین آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات طرح ستار در زیرکوه گفت: سرعت رشد زیرکوه نسبت به سایر شهرستان‌ها متفاوت‌تر و قابل توجه است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده با اشاره به شعار محرومیت‌زدایی افزود: باید محرومیت‌های موجود در زیرساخت‌های استان را برطرف کنیم و با همت دولت سیزدهم و جهت‌گیری انقلابی، رویکرد محرومیت‌زدایی طی یک سال اخیر در استان مؤثر بوده است.

وی گفت: هفته دولت امسال پایان طرح گازرسانی به روستاها و شهرهای استان را جشن گرفتیم که نتیجه همت دولت سیزدهم بود و خراسان جنوبی به استان سبز تبدیل شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص طرح آبرسانی به روستاهای استان عنوان کرد: این طرح مهر سال گذشته مطرح شد و برنامه دولت تا پایان سال ۱۴۰۳ است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ جشن آبرسانی به تمامی روستاهای استان را برگزار کنیم.

وی گفت: در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ روستای استان خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود و امیدواریم این طرح با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) هرچه زودتر به اتمام برسد.

عباس‌زاده با اشاره به راه‌های روستایی استان اظهار داشت:‌ ساخت راه جزو گرانترین کارها در کشور است و نیاز به هزینه بالایی دارد.

وی افزود: بهسازی راه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد و هدف دولت از تامین زیرساخت‌ها این است که مهاجرت از روستاها به شهرها کاهش یابد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: حفظ روستاهای مرزی با ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها از مهمترین برنامه‌هاست و با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توانیم فرصت اشتغال را به وجود آوریم.

بنا به این گزارش نشست بررسی مشکلات عمرانی شهرستان زیرکوه نیز امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

حذف نقاط حادثه‌خیز، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، بهسازی راه‌ها، اجرای آسفالت حفاظتی و اصلاح آبنماهای حادثه‌ساز از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. 

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی این استان است که در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha