استاندار: ۳۳۰ کارگر بیکار کهگیلویه و بویراحمد با احیای واحدها به سرکار برگشتند

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال اخیر، علاوه بر فعال نمودن تعدادی از واحدهای نیمه فعال ، تعداد ۱۷ واحد صنعتی راکد مجدداً به چرخه تولید بازگشتند که ماحصل اشتغال مجدد آن ها حدود ۳۳۰ نفر بوده است.

سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ضمن تعداد دیگری از واحدهای راکد از جمله کارخانه بزرگ قند یاسوج که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده در حال بازسازی و نوسازی خطوط تولید می باشد.

استاندار: ۳۳۰ کارگر بیکار کهگیلویه و بویراحمد با احیای واحدها به سرکار برگشتند

وی افزود: هم اکنون افزون بر ۵۰ نفر از مهندسین و تکنسین های مجرب در حال بازسازی این کارخانه می باشند و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعضی از طرحهای بزرگ مانند طرح بزرگ گردشگری موج های آبی یاسوج سالیان متمادی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد متوقف شده بود ، اکنون با تزریق مبلغ ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رئیس جمهور به استان در حال اجرا است.

به گفته احمدزاده با بهره برداری از این طرح گردشگری حدود ۸۵ فرصت جدید شغلی پایدار آن هم به صورت مستقیم ایجاد و تعدادی مشغول بکار خواهند شد.

وی تاکید کرد: تزریق تسهیلات ۱۵میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور محترم به کارخانه آجر دهدشت ، جهت تکمیل ظرفیت کارخانه از دیگر اقدامات مهم بوده که باعث اشتغال حداقل ۵۰ نفر در این فاز خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح تله کابین یاسوج بعد از تعطیلی در چند سال مجدد با تأمین تسهیلات فعال شده است هر چند هنوز هم مشکلاتی هم وجود دارد اما بر روی ریل انجام کار قرار گرفته است .

احمدزاده ادامه داد: کارخانه ماشین سازی گچساران بعد از چند سال تعطیلی با تلاش زیادی مجدد فعال شده و ۱۲۰ نفر در آن مشغول بکار شده اند.

وی گفت: کارخانه صنایع شوینده پریتی با اعطای تسهیلات( بیش از ۳۰ میلیارد تومان) مجدد فعال و در خط تولید قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارخانه ساخت کولر گازی یاسوج با اعطای تسهیلات راه اندازی شد و در حال ساخت کولر می باشد و فعال شده است.

احمدزاده ادامه داد: مشکل اساسی در این خصوص عدم همکاری بانک های عامل و پایین بودن اختیارات بانک های استان در اعطای تسهیلات است که به بدنه دولت لنتقال داده شده است .

وی اضافه کرد: باید اختیارات اعطای تسهیلات تا حداقل مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به استان ها داده شود و در این خصوص تسریع شود.

بر اساس آخرین آمارها، ۵۲۳ واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۱۰ واحد آن راکد هستند و نیازمند احیا و بهسازی می باشند.

احیای واحدهای تولیدی از ابزارهای تحقق رشد اقتصادی است که این مهم به عنوان یکی از سرفصل‌های کاری دولت از ابتدای فعالیت خود در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن در استان های مختلف به ویژه کهگیلویه و بویراحمد به نتایج خوبی رسیده است.

استاندار: ۳۳۰ کارگر بیکار کهگیلویه و بویراحمد با احیای واحدها به سرکار برگشتند

صنعت یکی از مهمترین بخش های اقتصادی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار است و با توجه به شعار سال این صنعت است که می تواند با کارآفرینی، نوآوری، ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد راه را برای تحقق رهنمودهای مورد نظر مقام معظم رهبری فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha