۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 82907056
T T
۰ نفر
مديران باانگيزه واحدهاي راكد كهگيلويه و بويراحمد حمايت مي شوند

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: مديران واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال اين استان كه داراي اراده و انگيزه لازم براي راه اندازي مجدد واحد خود هستند حمايت خواهند شد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز يكشنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: مسئولان اجرايي حوزه هاي مختلف اين استان از جمله بخش اقتصادي مصمم به راه اندازي مجدد واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال استان در راستاي كمك به ايجاد اشتغال، رونق توليد و بهبود فضاي كسب و كار هستند.
وي افزود: عزم مديران اجرايي كهگيلويه و بويراحمد براي توسعه و پيشرفت روزافزون اين استان راسخ است و به همين دليل نيز حمايت همه جانبه اي از سرمايه گذاران بومي و غيربومي و امر مهم سرمايه گذاري براي تحقق اقتصاد مقاومتي و شعار حمايت از كالاي ايراني مي شود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: صاحبان واحدهاي توليدي اين استان بايد در تمامي زمينه ها مديريت صحيح و كارشناسي داشته باشند تا در آينده دچار ركود و ديگر مشكلات نشوند.
احمدي بر لزوم نظارت هر چه بيشتر متوليان امر بر اعطاي تسهيلات رونق توليد و نحوه هزينه شدن آن در كهگيلويه و بويراحمد تأكيد كرد.
وي عنوان كرد: چنانچه تسهيلات پرداختي به يك واحد توليدي راكد و نيمه فعال كهگيلويه و بويراحمد در امر ديگري هزينه شود به منزله تضييع حق الناس بوده و متوليان امر بايد پاسخگو باشند.
احمدي ابراز داشت: آن عده از مديران اجرايي كهگيلويه و بويراحمد كه با تأخير در نشست هاي اين استان از جمله ستاد تسهيل و رفع موانع توليد حضور يابند اسامي آنها به رسانه هاي ارتباط جمعي استان اعلام مي شود.
مسائل و مشكلات 6 واحد توليدي و صنعتي كهگيلويه و بويراحمد از جمله كارخانه قند ياسوج در اين نشست بررسي و در مورد آنها تصميم گيري شد.
مقرر شد كه سرمايه گذار جديد كارخانه قند ياسوج تا 2 هفته آينده يك طرح جامع و همراه با برنامه زمان بندي در مورد نحوه تأمين شكر و چغندرقند مورد نياز و بازسازي و نوسازي تجهيزات اين كارخانه به استانداري و سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد ارائه دهد تا پيگيري هاي لازم و تصميم گيري نهايي انجام شود.
كارخانه قند ياسوج در سال 1344 ساخته شد و به عنوان نخستين واحد صنعتي كهگيلويه و بويراحمد تاكنون در دوره هاي مختلف راكد و دوباره فعال شده است.
سال گذشته 2 هزار و 100 ميليارد ريال تسهيلات رونق به واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال كهگيلويه و بويراحمد در بخش ‌هاي صنعت، معدن و كشاورزي پرداخت شد.
حدود نيمي از واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال كهگيلويه و بويراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهيلات رونق و ساير كمك‌ هاي فني و اعتباري به چرخه توليد بازگشته‌ اند.
حدود 50 درصد از واحدهاي صنعتي و توليدي كهگيلويه و بويراحمد در سال‌ هاي 1392 و 1393 راكد يا نيمه فعال بودند.
هم اينك كمتر از 35 درصد اين واحدها راكد هستند و در سه سال گذشته نيز 125 طرح صنعتي، توليدي و كشاورزي در كهگيلويه و بويراحمد با كمك تسهيلات رونق به چرخه توليد بازگشتند.
444 طرح صنعتي با سرمايه گذاري افزون بر 270 هزار ميليارد ريال در كهگيلويه و بويراحمد در حال اجراست.
تعداد واحدهاي صنعتي داراي پروانه بهره برداري در كهگيلويه و بويراحمد 643 واحد است كه 572 مورد از آنها فعال هستند.
ميزان سرمايه گذاري واحدهاي صنعتي به بهره برداري رسيده كهگيلويه و بويراحمد افزون بر 6 هزار و 64 ميليارد ريال است.
كهگيلويه و بويراحمد داراي 13 شهرك و ناحيه صنعتي فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت 36 درصد سهم اشتغال كهگيلويه و بويراحمد را به خود اختصاص داده است.
7535/1662