تغییر نشانی محل سکونت را در سامانه ثبت احوال ثبت کنید

شیراز- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: با توجه به ضروری بودن ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سامانه ثبت احوال، شهروندان استان این تغییر را حتما در سامانه مذکور ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا انصاری، پنجشنبه در آستانه سوم دیماه روز ملی ثبت احوال در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بسیاری از خدمات دولتی و نهادها براساس آدرس ثبت شده در سامانه ثبت احوال ارائه می شود و لذا چنانچه شهروندان در آدرس و نشانی محل سکونت شان تغییری حاصل شد بر اساس قانون حتما این مساله را اعلام کنند.
وی ادامه داد: شهروندان برای ثبت آدرس و نشانی جدید محل سکونت شان نیاز نیست که به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند چرا که این کار از طریق مراجعه به درگاه اینترنتی سازمان ثبت احوال به آدرس ncr.ir و ورود به سامانه اعلام تغییر نشانی ممکن است.
او اظهار داشت: بسیاری از خدمات مانند استعلام بانک های عامل، راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی و پست و همچنین خدمات بسیاری از دستگاه ها و ادارات دولتی از طریق نشانی ثبت شده در ثبت احوال به متقاضیان ارائه می شود و لذا این آدرس باید به روز و مطابق با محل سکونت فعلی شهروندان باشد.
مدیر کل ثبت احوال فارس گفت: همچنین ثبت آدرس محل سکونت شهروندان در سامانه ثبت احوال مبنای بسیاری از برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری های مسئولان و دستگاه های اجرایی برای آموزش، بهداشت، میزان مهاجرت پذیری و مهاجرت فرستی، اشتغال و بیکاری، آمار مختلف اقتصادی و ابعاد امنیتی است که با تجزیه و تحلیل داده های آن تصمیم گیری را برای مسئولان تسهیل می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha