۱ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84977600
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ندای راهداران را بشنویم

رشت - ایرنا - راهداران سفیران بی‌ادعای جاده‌ها، صبور و سخت کوش؛ آنان که با همه مسائل زندگی و کار برای نگهداری راه‌ها و حفظ امنیت مسافران صادقانه و بی ریا در بدترین شرایط جوی پای کارند امروز در مراسم روز راهدار در گیلان اذعان کردند که این چالش‌ها و تلاش‌ها را می‌بینند و می‌شنوند و چاره‌اندیشی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهداران طلایه داران راه‌ها و نارنجی پوشان بی‌ادعا، دور از خانواده در سوز سرما در شرایط سخت برف و کولاک برای بازنگهداری راه‌های کشور حضوری همه جانبه دارند و کم نیستند راهدارانی که در حین خدمت در شرایط سخت جان خود را از دست داده اند این روزها و مناسبت ها چون حمل و نقل و راهدار فرصتی برای معرفی خدمات و تلاش های آنان و تقدیر از آنها و دیدن و پیگیری مسائل شغلی و معیشتی آنان است.
به مناسبت اول دیماه روز راهدار، مراسم تجلیل از راهداران امروز "پنجشنبه " با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، معاونان وی، مدیران دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان و فیروز قیاسی مدیرکل فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید دهگان رشت برگزار شد.

استاندار، نماینده مجلس، مجری و برخی دیگر از مهمانان ویژه این مراسم لباس نارنجی با آرم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پوشیده بودند، مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید دهگان رشت یکدست نارنجی شده بود، مراسمی که برای راهداران حاضر هم خوشایند بود که می دیدند کارشان دیده و قدردانی می شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مانند همیشه با لباس ویژه راهدار اولین سخنران این مراسم بود، غلامعلی نیک فهم با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های این اداره کل گفت: عهده دار نگهداری افزون بر ۱۳ هزار کیلومتر راه در این استان هستیم.

وی با اشاره به برخورداری ۶۰ درصد از راه های روستایی از آسفالت اظهار کرد: انتظار است که با کمک مسئولان استان و سازمان به نوعی برنامه ریزی شود که نیازمندی‌های مردم در بهره مندی از راه های مناسب را تحقق بخشیم.

وی همچنین با تبریک روز راهدار به تمام راهداران سخت کوش در این عرصه خاطر نشان کرد: راهدار را باید بشناسیم، احترامشان کنیم، قدردان آنان باشیم و صدایشان را بشنویم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به وضعیت شغلی برخی از راهداران اعم از طرحی و شرکتی گفت: این راهداران از حداقل حقوق و مزایا برخوردارند و رسیدگی به وضعیت آنها نیازمند توجه ویژه ای است.

وی اظهار داشت: به نمایندگی از راهداران موضوع وضعیت شغلی و دریافت حداقل حقوق و مزایای آنان را مطرح کردم، دست اندرکاران به معیشت این قشر توجه کنند و ندای آنان را بشنوند.

وی با یادآوری تلاش های راهداران و کار سخت آنان در جاده ها در سرمای زمستان، گرمای تابستان و تمام فصول سال اظهار کرد: قدردان تلاش های همه راهداران در استان هستیم.

به دنبال تعیین تکلیف نیروهای شرکتی هستیم

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های راهداران گفت: دنبال تعیین تکلیف نیروهای شرکتی هستیم ضمن اینکه بحث هایی نیز در این ارتباط انجام شده است، نگران نباشید.

کاظم دلخوش ادامه داد: در تلاشیم تا مشکلات راهداران را مرتفع کنیم، دغدغه همه شما را می دانیم، اینگونه نیست که اطلاعی از مشکلات نداشته باشیم، طوماری هم برای تعیین تکلیف راهداران تهیه شده است.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گرانی ها، مشکلات اقتصادی و هزینه های بالا موجب می شود که در پرداخت ها ناهماهنگی هایی صورت گیرد که بخش هایی را می توانیم اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اشتغال ۳ میلیون نیروی شرکتی و قراردادی در بخش های مختلف کشور خاطر نشان کرد: تامین منابع برای تعیین تکلیف این تعداد کار سختی است، همانطور که هزینه خانواده ها افزایش می یابد، هزینه دولت نیز بالا می رود ضمن اینکه تحریم ها هم مشکلاتی را ایجاد می کند.

دلخوش بار دیگر خطاب به راهداران با بیان اینکه از حقوق شما دفاع خواهیم کرد، افزود: همچنین به دنبال افزایش ۲۰ درصدی برای نیروهای پلیس هم هستیم، دعا کنید تا کشور از تحریم خارج شود و حاکمیت به ثبات برسد.

۵ هزار سوال در دستور کار مجلس است

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه سخنانش در مراسم تجلیل از دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه پنج هزار سوال در دستور کار مجلس است گفت: این مهم نشانگر اینست که نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند.

وی با تاکید بر اینکه از ابزارهای قانونی در استیفاء حقوق شما کم نمی گذاریم، اظهار کرد: با کسی هم تعارف نداریم، رییس جمهور همه هم و غمش حل چالش های مردم است اما برخی مسئولان اقتصادی ضعیف هستند و از عهده مسئولیت واگذار شده و خواسته ها و انتظارات و دستورالعمل های رئیس جمهور بر نمی آیند، مسئول ناتوان باید تغییر کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند در مجلس از حقوق شان دفاع کنیم، خاطر نشان کرد: نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نقدها را می گویند، حرف می زنند و با کسی هم تعارف ندارند.

در این مراسم که به مناسبت اول دی روز راهدار برگزار شد، جمعی از راهداران گیلان تجلیل شدند، رژه اکیپ های عملیاتی راهداری استان گیلان از دیگر برنامه های امروز بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha