تفاهمنامه ۱۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بندرانزلی امضاء شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در راستای قرارداد و تفاهم‌ مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور تفاهمنامه سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریالی در بندرانزلی به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جشن روز راهدار اظهار کرد: تفاهمنامه این حجم از سرمایه‌گذاری در بندرانزلی در جریان برگزاری همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امضاء شد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در کشتیرانی، تعمیر کشتی‌ها و بخش مربوط به ذخیره کالاهای اساسی و راهبردی گندم، غلات و روغن در بندرانزلی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنانش با قدردانی از زحمات راهداران خطاب به آنان اظهار کرد: حضور شما در مسیر راه‌های استان موجب آرامش مردم می شود و اقداماتتان برای تضمین ایمنی جان مردم بسیار ارزشمند است.

عباسی با اشاره به از خودگذشتگی راهداران و فعالان در عرصه حمل و نقل و تزانزیت کالا، اضافه کرد: آنان بارها در موقعیت‌های مختلف اعم از تعطیلات نوروز و اربعین ثابت کردند که نگاه مادی نداشته و بدون چشمداشت برای خدمات‌رسانی حضور دارند.

استاندار گیلان با اشاره به همکاری راهداران و سرمایه‌گذاران حوزه حمل و نقل و پایانه اظهار کرد: وظیفه ماست که مشکلات فعالان عرصه حمل و نقل را بررسی و برای رفع مسائل آنان تلاش کنیم.

عباسی خاطر نشان کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به فرسودگی ناوگان حمل و نقل است که این موضوع برای آنان مقرون به صرفه نیست؛ برای رفع همه این مسائل و مشکلات باید بررسی و پیگیری استانی و کشوری انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فعالیت کامیون داران، وانت بار و تزانزیت کالا در حوزه صادرات و واردات اظهار کرد: فعالان در این عرصه جانشان را به مخاطره می‌اندازند؛ آنان نیاز به بیمه و توجه دارند.

۵۴۲ راهدار برای خدمات رسانی در طرح زمستانی فعال شده اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز با اشاره به اجرای طرح زمستانی این اداره کل در کنار سایر دستگاه‌های امدادی گفت: ۵۴۲ راهدار در جاده‌های استان در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار برای خدمات رسانی در طرح زمستانی فعال شده اند.

غلامعلی نیک‌فهم با بیان اینکه ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در طرح زمستانی به کار گرفته شد، اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ تن ماسه و هزار و ۷۵۰ تن نمک خریداری شده است.

وی شعار امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را سازمان فناورانه عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس موضوع هوشمندکردن راه ها و سامانه ای کردن کارها مورد توجه است.

در این مراسم جمعی از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداران نمونه استان گیلان تجلیل شدند، و در ادامه این مراسم رژه اکیپ عملیاتی راهداری استان برگزار شد.

حدود ۱۲ هزار راننده اتوبوس حمل و نقل مسافر و راننده کامیون برای حمل و نقل کالا در استان گیلان فعال است.

۲۶ آذر تا روز نخست دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha