عدم دریافت مجوز طرح مسکن محرومان در حاشیه شهر مشهد را مهر و موم کرد

مشهد- ایرنا- شهردار منطقه چهار شهرداری مشهد گفت: عملیات اجرایی پروژه مسکن محرومان واقع در بلوار پنجتن مشهد، بدون دریافت مجوزات قانونی در حال انجام بود که این پروژه با توسط شهرداری این منطقه و با اخذ دستور قضایی مهر و موم شد.

مجید نژاد حسین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد مربوط به سال ۹۹ است که ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی جزیی از این قرارداد است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات ساخت این واحدهای مسکونی بین سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد و بنیاد مسکن آغاز شده بود، اما مجوزهای لازم و تفاهمنامه مکتوب برای ساخت این پروژه اخذ نشده بود که بارها این موضوع را به طرفین تذکر دادیم.

شهردار منطقه چهار شهرداری مشهد اضافه کرد: طبق تفاهمنامه در مرحله اول باید بنیاد مسکن زمین را برای ساخت واحدهای مسکونی آماده سازی می کرد و در مرحله بعد با انعقاد تفاهمنامه قطعی ساخت این مجموعه آغاز شود اما تاکنون تفاهم نامه شفافی در این بخش ارائه نشده و مشخص نشده هر یک از طرفین چه مسیری را باید طی کند.

نژاد حسین ادامه داد: آغاز عملیات ساخت نیز بدون اخذ پروانه ساخت و مجوز از شهرداری منطقه غیرقانونی است و اگر حین اجرای پروژه اتفاقی رخ دهد، مسوولیت بر عهده شهردار منطقه است، لذا پس از بارها تذکر با دستور قضایی این پروژه مهر و موم و از ادامه عملیات ساخت جلوگیری شد.

وی گفت: طبق دستور معاون دادستان مشهد تا تفاهمنامه قطعی از سوی طرفین به صورت مکتوب ارائه نشود، این پروژه با هیچ سفارشی فک پلمب نمی شود.

به گزارش ایرنا، حمید ضمیری رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز ۲۹ فروردین ماه امسال در جلسه علنی این شورا تذکر داد: تفاهمنامه سه جانبه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق کم‌برخوردار مشهد از سوی یکی از طرفین تفاهمنامه نقض و جمعیت هدف این واحدهای مسکونی تغییر کرده است.

سال ۱۳۹۹ برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و ارتقای کیفیت زیست در حاشیه شهر مشهد تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین استانداری، شهرداری مشهد و بنیاد مسکن استان منعقد شد.

حاشیه شهر مشهد با گستره‌ای که ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر را دربرمی گیرد، ۳۲ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده‌ است، یعنی افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد سکونت دارند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha