تورهای گردشگری از سفر به مناطق کوهستانی دزفول خودداری کنند

دزفول - ایرنا -رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: تورهای گردشگری به دلیل پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید، از سفر به مناطق کوهستانی و شمالی دزفول خودداری کنند.

عباس چراغ چشم روز جمعه به خبرنگاران دزفول بیان کرد:کلیه گردشگران و تورهای گردشگری از رفتن به مناطق پرخطر چون کول خرسون، دره توبیرون، مسیر آبشار شوی و چال کندی در شمال دزفول که در خطر آب گرفتگی قرار دارند خودداری کنند.
وی با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی پیرامون بارندگی شدید سیل آسا در سه روز آینده، برای پیشگیری از حوادث احتمالی از مالکان بناهای تاریخی شهرستان دزفول نیز خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی و حفاظتی نظیر تخلیه بخش های در معرض خطر، پاکسازی کلیه مسیرهای آبرو، استفاده از پلاستیک برای پوشاندن تاق ها و بام های نیمه تمام و شمع کوبی به منظور استحکام بخشی اضطراری در بخش های مورد نیاز اقدام کنند.

آماده‌باش کامل سازمان آتش نشانی دزفول در مواجهه با خطرات ناشی از سیل احتمالی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: کلیه‌ نیروهای ستادی و عملیاتی این سازمان برای مواجهه با سیل و خطرات احتمالی ناشی از بارندگی‌ در این شهرستان در حالت آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا،روح‌اله‌ بهشتی‌فرد افزود: سازمان آتش نشانی با تمام تجهیزات و نیروهای عملیاتی در حالت آماده باش است تا با خطرات احتمالی ناشی از وقوع بارندگی شدید پیش‌بینی شده دراین شهرستان مقابله کند.
وی گفت: تمام نیروهای سازمان آتش‌نشانی، حتی افراد خارج از نوبت کاری که در زمان استراحت خود بسر می‌برند ،در حالت آماده‌باش هستند تا در امدادرسانی شرکت کنند.
بهشتی فرد ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی خوزستان و بررسی نقشه‌های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان تا اوایل روز یکشنبه شاهد رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و انتظار بارش برف در ارتفاعات استان پیش بینی شده از این رو از شهروندان تقاضا می شود از حضور در حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

طبق اعلام اداره هواشناسی دزفول،با ورود سامانه بارشی قوی، تا سوم دی شاهد بارندگی خیلی خوب و قابل ملاحظه همراه با تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق خواهیم بود.
سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا اواخر روز شنبه(به ویژه از ظهر جمعه تا ظهر شنبه) سبب رگبار شدید باران و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید (به ویژه مناطق شمالی و شرقی و جنوب شرقی و ارتفاعات استان) و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

هواشناسی خوزستان بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر در ارتفاعات خوزستان را ناشی از این سامامه پیش بینی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha