۲ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 84978015
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آزمون بسندگی زبان فارسی در عراق با استقبال بی سابقه در حال برگزاری است

بغداد-ایرنا- آزمون سنجش استانداردهای مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) در ۴ استان عراق به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با استقبال بی سابقه داوطلبان عراقی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، دهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی در عراق با حضور گسترده داوطلبان عراقی در چهار نقطه «دانشگاه سلیمانیه» اقلیم کردستان، مرکز آموزش زبان فارسی «حیات النفوس» نجف اشرف؛ مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره و بغداد، از ساعت هشت و سی دقیقه امروز جمعه دوم دیماه ۱۴۰۱ آغاز شد و در حال برگزاری است.

سامفا (سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی) مهمترین آزمون بسندگی در زبان فارسی است. سامفا به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد می‌پردازد، بدون ملاحظه اینکه در کجا و با چه محتوایی، زبان فارسی را آموخته اند. اعتبار سامفا به نسبت آزمون های مشابه زبان فارسی، مانند آزمون‌های معتبر تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است.

این آزمون با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مطابق روال گذشته در دو مرحله کتبی و شفاهی به صورت حضوری برگزار می شود. داوطلبان در بخش کتبی به سوالات مرتبط با مهارت‌های شنیداری، نوشتاری، خواندن و گفتاری و در بخش دوم به سوالات شفاهی پاسخ می دهند؛ سپس در ادامه، سطح علمی آنان طبق سوالات استاندارد سنجیده می شود. در پایان نیز به قبول شدگان، مدرک معتبر از مراجع ذیربط در جمهوری اسلامی ایران اعطا می شود که همواره می‌توانند از آن برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های ایرانی و یا اشتغال و ارتباط با تجار و بازرگانان بهره گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha