تجارب و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس برای نسل جوان راهگشا است

ورامین- ایرنا- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب‌شرق تهران گفت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، گنجینه‌های بی‌بدیل ایران اسلامی هستند که تجارب و خاطرات آنان باید برای بهره بردن نسل جوان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار سیدجواد میری روز جمعه در نشست همدلی پیشکسوتان دفاع مقدس دشت ورامین که به مناسبت هفته بصیرت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) ورامین برگزار شد اظهار داشت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، گنجینه حماسه ساز ملت ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی هستند که باید از این گنجینه‌ها حفاظت کرد و تجارب و خاطرات آنان را برای آیندگان حفظ نمود.

تجارب و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس برای نسل جوان راهگشا است

وی افزود: دفاع مقدس مردم ایران سرشار از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌هایی است که نسل جوان جامعه از آن به خوبی آگاهی ندارند و از پیشکسوتان و رزمندگانی که این دوران طلایی را درک کرده‌اند، شناخت کافی ندارند از این رو با بیان خاطرات رزمندگان و ابعاد مختلف این دوران طلایی، می‌توان حقایق هشت سال جنگ تحمیلی را به درستی به نسل جوان منتقل کرد.

میری تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس نباید فراموش شوند و خاطرات این سربازان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌تواند برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان شنیدنی و قابل استفاده باشد.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام برای مقابله با ایران اسلامی جوانان را هدف اصلی خود قرار داده و تلاش دارند آنان را از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دور سازند، بیان خاطرات رزمندگان اسلام و عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس گفت: نشست‌های همدلی پیشکسوتان دفاع مقدس دشت ورامین به صورت منظم برگزار می‌شود تا خروجی آن به بیان هر چه بیشتر واقعیت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس منجر شود.
هفته اول دیماه به یاد حماسه عظیم مردم ایران در نهم دیماه سال ۸۸، هفته بصیرت نامگذاری شده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha