سامانه بارشی تا یکشنبه آینده در بیشتر نقاط خوزستان حاکم است

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی بر اساس نقشه های پیش یابی تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر نقاط خوزستان فعال خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری افزود: سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط خوزستان شده که در مناطق مستعد و ارتفاعات با ریزش تگرگ و بارش برف همراه است.

وی با بیان اینکه در این مدت شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی و همراه با رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود گفت: با توجه به پیش بینی حجم بالای بارش ها، احتمال آبگرفتگی در بیشتر نقاط استان وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۲۳.۴ و دزپارت با ۴.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۹.۵ و حداقل ۱۲.۵ درجه سانتیگراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فراگیر از اواخر هفته جاری تا اواخر روز شنبه به ویژه از ظهر جمعه تا ظهر شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

گفتنی است در نشست روز گذشته ستاد مدیریت بحران خوزستان به ریاست استاندار، با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه درخصوص احتمال وجود سیلاب به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان اعلام شد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق خوزستان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha