آغاز طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن  ۱۴۰۵ در شهر گرمی

اردبیل- ایرنا- فرماندار شهرستان گرمی‌ از آغاز اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن مبنای ثبتی سال ۱۴۰۵ در محدوده شهر گرمی خبر داد.

حسین مولایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۴۰۵ در سطح کشور شروع شده و اجرای این طرح در شهر گرمی نیز به عنوان تنها شهر منتخب از استان اردبیل از اول دی‌ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز این طرح در یک شهر و یا روستای نمونه در همه استان‌های کشور اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت ثبتی مبنا بوده و نیازی به مراجعه ماموران به درب منازل شهروندان نیست و سرپرستان خانوار با وارد کردن کد ملی در سامانه ثبت احوال کشور، کد پستی منزل مسکونی خود را وارد و اطلاعات موجود را اصلاح خواهند کرد.

فرماندار شهرستان گرمی مدت زمان اجرای این طرح را یک ماه و تا اول بهمن ماه اعلام کرد و ادامه داد: اطلاعات این سرشماری در آدرس سامانه ثبت احوال کشور به آدرس ncr.ir درج و ثبت می‌شود.

وی اظهار کرد: ساکنان شهر گرمی در صورت تردید نسبت به صحت کد پستی خود و یا در صورت عدم اطلاع از رقم کد پستی ۱۰ رقمی خود می‌توانند هر روز با مراجعه به اداره پست شهرستان گرمی تا ساعت ۱۷ عصر نسبت به دریافت کد پستی محل سکونت خود اقدام کنند.

مولایی، شهر گرمی را محدوده اجرای این طرح سرشماری ذکر و تاکید کرد: در اجرای این سرشماری آزمایشی، ماموران به درب منازل شهروندان مراجعه نخواهند کرد.

وی هدف اصلی از اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی را شمارش جمعیت، تقویت، بهبود و تکمیل داده‌های جمعیتی و نیز کسب آمادگی برای اجرای موفق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۵ ذکر کرد و گفت: در این طرح اطلاعات هویتی و جمعیتی شهروندان به‌روزرسانی می‌شود.

شهرستان گرمی (مغان) در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان اردبیل واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، ۷۶ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha