امسال ۲۱ هزار نفر در خراسان‌شمالی خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۲۱ هزار نفر در ۳۰ روستای محروم استاندر ۹ ماهه امسال خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲ برابر رشد داشته است.

جواد اکبری فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، زنان و زایمان و داخلی خدمات رایگان دریافت کردند.

وی افزود: جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان نیز به ۴.۵ میلیارد ریال به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

اکبری فر با اشاره به ارایه خدمات در روستای "قلّی" بخش سنخواست، گفت: این اردوی جهادی هفته گذشته با حضور ۴۰ متخصص و دانشجوی دنداپزشکی به مدت ۲ روز برگزار شد.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اضافه کرد: در این اردوی ۸۱۵ خدمت بهداشتی و درمان ارایه شد که ۳۱۰ مورد آن مربوط به خدمات دندانپزشکی بود.

وی گفت: همچنین برخی از افراد که نیاز به دریافت خدمات تخصصی دندانپزشکی داشتند به مراکز درمانی بجنورد معرفی شدند تا به صورت رایگان درمان شوند.

اکبری فر با اشاره به فعالیت سه اردوی جهادی علوم پزشکی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: اینک نیز مناطق روستایی محروم استان با توجه به اولویت در حال شناسایی برای ارایه خدمات پزشکی رایگان است.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha