۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84978811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر کافی است

اصفهان- ایرنا- رییس هیات اسکی اصفهان گفت: برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر واقع در غرب استان کافی است و احتمال بازگشایی آن در هفته جاری وجود دارد.

محمود یَسلیانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت پیست اسکی فریدونشهر در اختیار یک شرکت خصوصی است و آماده‌سازی و ارائه خدمات توسط آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این پیست در۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان با مساحت بالغ بر ۷۰ هکتار بعنوان اصلی‌ترین پیست استان، در سه کیلومتری فریدونشهر در دامنه کوه "تسیخه" قرار دارد.

وی اظهار داشت: دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه‌راهی فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک و سه راهی جاده روستای "چغیورت" امکانپذیر است.

رییس هیات اسکی اصفهان با اشاره به پیست اَفوس، دیگر پیست استان واقع در شهرستان بوئین و میاندشت در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان گفت: این مجموعه که در اختیار شهرداری افوس قرار دارد، تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

یَسلیانی افزود: این پیست در۲ کیلومتری شهر و در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس واقع است.

به گزارش ایرنا، با ورود سامانه بارشی به کشور و اصفهان، بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در بخش موگویی فریدونشهر با ۵۳ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.
حدود ۸۵ مربی در رشته‌های "آلپاین اسنوبورد"(از زیرمجوعه‌های رشته اسکی) و یکهزار ورزشکار در این رشته‌ها در سطح ااستان اصفهان فعالیت می‌کنند.

در ایران بالغ بر ۵۰ هزار نفر به رشته‌های مختلف اسکی می‌پردازند.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha