مردم گلوگاه شرقی‌ترین شهر مازندران از کاروان شهدای گمنام استقبال کردند

ساری- ایرنا- همزمان با ایام فاطمیه کاروان شهدای گمنام در قالب " لاله های زهرایی " صبح امروز شنبه سوم دی ماه با هماهنگی سپاه شهرستان گلوگاه وارد شرقی ترین شهر مازندران شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،مراسم استقبال باشکوه و پرشور شهدای گمنام با حضور گرم مردم ولایی و شهید پرور گلوگاه با صلوات و فریادهای " الله اکبر" و " لااله الا الله" عطر و عود گل به پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده ،نثار شد.

مراسم تشییع هفت شهید گمنام به عنوان کاروان لاله های زهرایی از اداره پست گلوگاه تا میدان اصلی این شهر با حضور گرم جوانان نوجوانان برگزارشد .

طبق برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران دوشنبه هفته گذشته پیکر مطهر ۱۴ آلاله گمنام دوران دفاع مقدس به مازندران منتقل شد تا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با سومین سالگرد سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج «قاسم سلیمانی» دیار علوی عطرآگین از حضور ۱۴ آلاله زهرایی سال‌های ایثار و مقاومت شود.

پیکرهای مطهر لاله‌های زهرایی در قالب دو کاروان در شرق و غرب استان از صبح شنبه سوم دی ماه براه افتاده است که برنامه استقبال در شهرهای غرب استان به عنوان کاروان لاله های زهرایی در کلاردشت و عصر نیز در شهرستان تنکابن حضور پیدا می‌کند.

همچنین کاروان شهدایی در شرق استان نیز صبح امروز در شهرستان گلوگاه مورد استقبال قرار گرفت و عصر این روز مردم شهرستان بهشهر به استقبال این کاروان خواهند رفت.

برنامه روز دوم کاروان شهدایی یکشنبه چهارم دی با محوریت شهرستان عباس آباد آغاز می‌شود و عصر این روز مورد استقبال مردم شهرستان نور قرار خواهد گرفت و همزان دیگر کاروان شهدا در شرق استان فردا در شهرستان سوادکوه آغاز می‌شود و عصر این روز مردم شهیدپرور شهرستان سوادکوه شمالی به استقبال شهدا می‌روند.

طبق برنامه در روز دوشنبه پنجم دی هفته جاری نیز کاروان شهدای خوشنام، صبح در فریدونکنار مورد استقبال مردم دیار حاج حسین بصیر قرار می‌گیردو مردم شهرستان میاندورود به استقبال کاروان شهدا می روند و عصر این روز شهرستان‌های جویبار و سیمرغ میزبان شهدا می شوند.

مراسم وداع استانی با پیکر مطهر یازده شهید خوشنام در شب شهادت حضرت زهرا (س) دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای شهرستان ساری و مراسم وداع با پیکر مطهر سه شهید گمنام در شهرستان‌های غرب استان؛ نوشهر، چالوس و رامسر برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع استانی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سه شنبه ششم دی ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدا به سمت میدان امام (ره) ساری برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام ساری پس از تشییع استانی برای خاکسپاری به روستای سمسکنده، روستای طوقدار بخش رودپی، صدا و سیمای مرکز استان و میدان ولایت منتقل و مراسم تشییع و وداع با پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام نیز پس از مراسم استانی، در شهرهای نکا، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد برگزار خواهد شد.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۴۱۳شهید خوشنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۱۴ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۴۲۷ شهید افزایش می یابد.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای خوشنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha