۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۸
کد خبر: 84978826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۳۶۷ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: یک هزار و ۳۶۷ هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری رفع تصرف شد.

سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این اراضی در قالب ۱۹۹ فقره پرونده در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: تصرف اراضی ملی به صورت شخم و ایجاد شیار، ساخت و ساز غیر مجاز و احداث باغ در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۹۲ فقره پرونده تخریب و تصرف نیز در این مدت برای ۲ هزار و ۱۰۴ هکتار از اراضی ملی استان تشکیل و رفع تصرف تمامی این اراضی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ بهزادنیا از اخراج ۴۲ هزار و ۷۲۷ راس دام غیر مجاز از مراتع و اراضی طبیعی استان در این مدت خبرداد و گفت: این دام‌ها در قالب ۱۲۱ فقره پرونده از اراضی طبیعی و مراتع استان اخراج شدند.

وی با یادآوری تشکیل هشت پرونده قاچاق چوب از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی خبرداد و افزود: ۵۳ متر مکعب چوب قاچاق در این مدت در استان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۶۰ کیلوگرم انواع محصولات فرعی مراتع از جمله گیاه باریجه، کتیرا و بذر بلوط در قالب ۲ محموله قاچاق توسط بازرسان یگان حفاظت این اداره کل کشف شد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha