بودجه بخش حمل و نقل باید افزایش یابد

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
کد خبر: 84978837
بودجه بخش حمل و نقل باید افزایش یابد

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به قرارگیری در فصل بودجه، خواستار افزایش بودجه حمل و نقل در سال ۱۴۰۲ از سوی دولت شد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «امیرمحمود غفاری» با اشاره به کمبود منابع برای بخش حمل و نقل افزود: مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه حمل و نقل برای سال آینده تقریباً ۱۷ همت (هزار میلیارد تومان) تعهد ایجاد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بودجه کنونی فصل حمل و نقل که در سال جاری ۲۲ همت است، باید دست‌کم به ۵۰ همت افزایش یابد تا نیمی از هزینه‌ها تامین شود.

وی همچنین گفت: باید دولت به بخش تامین هزینه‌های حمل و نقل نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

غفاری با اشاره به زحمات مرحوم «رستم قاسمی» وزیر پیشین راه و شهرسازی، یادآور شد: سال گذشته درخواست وزارت راه و شهرسازی، اختصاص دست‌کم ۴۰ همت به‌صورت نقدی توسط دولت برای صندوق ملی مسکن بود تا اقدامات اولیه انجام بگیرد، اما نه فقط این خواسته محقق نشد و این عدد دیده نشد، بلکه بودجه‌ای دیگر آن‌هم به صورت نسیه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: بیش از یک‌سوم اراضی که رئیس جمهوری برای ساخت مسکن اعلام کرده بود، تامین شد. در بخش تسهیلات نیز نظر به رصد وضعیت استان‌ها تا حدی بودجه ساخت تامین شده است؛ اما هنوز کامل نیست.

غفاری اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، مصالح اصلی ساختمانی ۶۰ درصد رشد قیمت داشته است، از طرفی ابتدای سال دستمزد و حقوق کارگران به‌صورت رسمی ۵۷ درصد از سوی دولت افزایش یافت که از دیگر عوامل افزایش هزینه‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha