سازمان‌های خراسان شمالی ملزم به خرید محصول شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

بجنورد -ایرنا- سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: اداره‌ها، سازمان‌ و تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان ملزم به خرید محصول شرکت‌های دانش بنیان داخل هستند و اگر بدون دلیل موجه از سایر استان‌ها خرید کنند با آنها برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی روز شنبه در جلسه اقتصاد شرکت های دانش بنیان و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان باید در سطح استان به مصرف برسد و دستگاه های اجرایی و حتی پیمانکارانی که در این خطه مشغول به فعالیت هستند باید این الزام را رعایت کنند.

وی افزود: اگر به دلیل غیر موجه از محصولات مشابه شرکت های خارج از استان خرید شود با آنان برخورد می شود.

فخر موحدی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت و پتانسیل شرکت های استان بالا است و همه برای ارتقای این شرایط باید از این شرکت ها حمایت کنند.

وی خواستار تکمیل زنجیره تولید در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و سایر حوزه ها شد و افزود: در سال های اخیر شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه ها ورود کرده اند که این فعالیت فناورانه ارزش افزوده برای استان ایجاد می کنند و نیاز به حمایت دارند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: شرکت های دانش بنیانی که در این استان مسائل و مشکلاتی را دارند باید از طریق کارگره تسهیل و رفع موانع و سایر کارگروه ها برطرف شوند.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان می خواهیم که درخواست های خود را شفاف و مکتوب به دبیر خانه پارک علم و فناوری استان ارایه دهند که به صورت ویژه روی تمامی این موضوعات کار شود و از ظرفیت کارگروه های مختلف نیز برای رفع چالش ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: شورای بخش خصوصی و دولت نیز در راستای حل مشکلات بخش خصوصی ایجاد شده است که از فعالان بخش اقتصادی و تولید کننده ها و شرکت های دانش بنیان می خواهیم که چالش های پیش روی این شورا را مطرح کنند.

سازمان‌های خراسان شمالی ملزم به خرید محصول شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

اولویت حل مشکلات دانش بنیان

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل و مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان باید شناسایی و جمع بندی شود تا به دنبال راهکار های قانونی برای رفع آن در مجلس باشیم.

سید محمد پاکمهر افزود: روند های اداری و بانکی نیز برای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان استان باید تسهیل شود چرا که این رویه به اقتصاد استان ضربه وارد می کند.

وی بر ایجاد صنایع پایین دست استان تاکید کرد و گفت: ایجاد صنایع پایین دستی به اشتغال رونق خواهد داد و همچنین باعث بالا رفتن درآمد استان خواهد شد.

در این جلسه تعدادی از شرکت های دانش بنیان مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند که کمبود زیر ساخت های مختلف از جمله حمل و نقل، روند سخت دریافت تسهیلات بانکی، فروش و صادرات محصول از مهمترین دغدغه های آنان عنوان شد.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha