۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84885592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سبد صادراتی خراسان شمالی خالی از اقلام دانش بنیان است

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: سبد صادراتی خراسان شمالی خالی از اقلام دانش بنیان است بنابراین تغییر رویکرد برای توسعه اقتصادی استان در این زمینه ضروری است.

به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی روز دوشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: برای تحقق این امر باید با همکاری شرکت های دانش بنیان بتوانیم ظرفیت های حوزه دانش و فناوری استان را اجرایی و وارد سبد صادراتی کنیم.

وی افزود: در واقع دانش و فناوری در استان باید به سرعت منجر به تولید و تجاری سازی شود که در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی گزارش های عملیاتی خود را ارائه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، ادامه داد: همچنین ایده های نو در جامعه باید اثر بخشی داشته باشد و فناوری های جدید استان نیز در این زمینه باید مشخص شود.

وی با اشاره به سفر رایزن اقتصادی کشور بنگلادش به استان، بیان کرد: هدف خراسان شمالی همانگونه که این کشور نیز می خواهد، معرفی طرح های دانش بنیان است به گونه ای که باید از ظرفیت های این بخش بهره برداری درست شود.

فخر موحدی از تمامی دستگاه ها و مراکز آموزش عالی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان خواست تا طرح های خود را عملیاتی کنند و گفت: کمیته های هفته گانه باید زنجیره ای عمل کنند و کمیته اجرایی نیز در این راستا ایجاد شود.

وی همچنین خواستار بررسی مجدد سند دانش بنیان استان شد و خاطر نشان کرد: ایجاد خانه خلاق نیز باید در اولویت کاری این ستاد قرار گیرد که در این خصوص نیازمند همکاری و مشارکت تمامی کمیته ها هستیم.

برگزاری رویداد تانا خراسان شمالی 

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این نشست از برگزاری رویداد تانا ( توانمند سازی اکوسیستم نوآوری در استان) خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این رویداد، نیازهایی بر پایه دانش سازمان جهاد کشاورزی احصا شده است اما با این وجود از افراد می خواهیم تا ایده های خود را ارایه دهند.

محمد رضا قربانی افزود: این رویداد در ۱۸ و ۱۹ مهرماه سالجاری در محورهای تجهیزات و ماشین آلات بخش کشاورزی، تجهیزات حوزه آبزیان، کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت نهادهای دامی، صنایع غذایی، خوران دام و کود آلی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی جزو استان های فعال در حوزه کشاورزی است بنابرین فعالیت در حوزه دانش بنیان در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha