۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84978952
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شهرداری رشت: پنج پروژه پسماند در دست اجرا است

رشت - ایرنا - سرپرست شهرداری رشت گفت: پنج پروژه در موضوع پسماند در مجموعه شهرداری رشت در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف یزدانی روز شنبه در جلسه مدیریت پسماند در استانداری گیلان اظهار کرد: عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت، افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی، احداث زباله سوز، تصفیه‌خانه سراوان رشت و تفکیک زباله از مبدا و جمع آوری زباله خشک از پروژه های در دست اقدام شهرداری است.

وی با بیان اینکه قرارداد عملیات بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت هیجدهم آبان امسال با یک شرکت منعقد شد، اضافه کرد: این قرارداد با مبلغ اولیه ۱۰۶ میلیارد تومان امضاء شد که ۸۵ میلیارد ریال آن به حساب شرکت واریز شده‌ است.

سرپرست شهرداری رشت اجرای چاه های زهکشی گاز، اجرای سیستم‌های زهکشی و هدایت شیرابه و احداث سیستم های تخلیه زباله از جمله تعهدات پیمانکار در این قرارداد عنوان کرد و گفت: این قرارداد به صورت ۱۲ ماهه منعقد شده که بیست و چهارم آبان امسال کارگاه تحویل پیمانکار شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت تاکنون ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: اقدامات انجام شده طی این مدت تقریبا قابل قبول است ضمن اینکه پیش بینی می شود با توجه به شرایط جوی تا پایان سال به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برسیم.

سرپرست شهرداری رشت درباره اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر اظهار کرد: شهرداری رشت طی سال‌های گذشته قراردادی با یک شرکت داشت که به تعهدات خود عمل نکرد و با توجه به عدم نارضایتی مردم و تذکر دستگاه قضایی سرانجام این قرارداد فسخ شد.

وی بیان داشت: در زمان حاضر با یک شرکت دانش بنیان قراردادی ۶ ماهه منعقد کرده ایم که فعالیت خود را آغاز کرده اند و هم اینک در حال ارزیابی شرکت هستیم ضمن اینکه تهیه اسناد قرارداد جامع و کامل برای تفکیک زباله از مبدا نیز در دست پیگیری است.

یزدانی خاطر نشان کرد: ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های رشت از جمله بهسازی محل دفن زباله سراوان، افزایش کودآلی و سایر پروژه‌ها نیاز است که در این ارتباط مکاتباتی با سازمان شهرداری‌ها و برنامه و بودجه کشور انجام شد.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha