۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84978982
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سبزوار: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی شهرستان باید شتاب گیرد

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی خانه‌های روستایی و نوسازی بافت فرسوده این شهرستان در برابر حوادث طبیعی باید شتاب گیرد.

حسین ابراهیمی کُردیانی روز شنبه در نشست بازآفرینی شهری سبزوار اظهار داشت: متاسفانه بخش زیادی از منازل مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان از ایمنی کافی در برابر حوادث و بلایای طبیعی برخوردار نیستند که باید چاره اساسی برای آنها اندیشیده شود.

وی افرود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن فرصت بسیار مناسبی برای بهره مندی روستاییان از تسهیلات برای احداث و مقاوم سازی مسکن فراهم کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین ارائه تسهیلات به مالکان واحدهای فرسوده زمینه را برای نوسازی واحدهای مسکونی در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری ایجاد کرده است.

ابراهیمی اظهار داشت: شهرستان سبزوار با وجود ظرفیت های فراوان، کمتر به حوزه مقاوم سازی برخی زیرساخت ها و منازل مسکونی روستایی در برابر بلایای طبیعی توجه شده است.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق شهر سبزوار در شرایطی بلندمرتبه سازی صورت گرفته که برخی الزامات ایمنی و آتش نشانی آن در گذشته رعایت نشده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: مبنای کار مدیریت بحران این شهرستان باید ارتقای زیرساخت ها و اجرای طرح های پیشگیرانه باشد، زیرا سبزوار یک از شهرهای پیشرو کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور طی چهار سال گذشته بیش از ۲۰۰ اقدام و طرح شهری در این مناطق آغاز شده است.

سبزوار، پس از مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی را در استان خراسان رضوی دارد.

این شهر از جمله شهرهایی است که با معضل جدی سکونتگاه های غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در این سکونتگاه‌ها، که دور تا دور شهر را فرا گرفته است، زندگی می کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه این شهر است و محدوده شرق کال عیدگاه، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می‌شود.

شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha