تقویت نماز و مساجد راهکار مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین بر برگزاری باشکوه نماز جمعه به عنوان یک پایگاه مهم اعتقادی، مذهبی، معنوی و دشمن شکن تاکید کرد و گفت: تقویت نماز جمعه و جماعات و مساجد می‌تواند راهکاری مهم برای مقابله با هرگونه آسیب و انحرافات اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» روز شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز قصرشیرین در فرمانداری، افزود: مسجد از مکان‌هایی است که مردم برای برگزاری مناسک و مناسبت های دینی و مذهبی خود به آنجا مراجعه می کنند و برپایی و اقامه نماز جماعت، جمعه و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی همگی از اموری هستند که با محوریت مسجد عملیاتی می شود.

وی یادآوری کرد: مساجد پایگاه‌های مهم معنوی و فرهنگی هستند که نقش مهمی در تربیت جوانان بصیر و انقلابی دارند.

امام جمعه قصرشیرین اظهار داشت: با توجه به آسیب دیدگی تعدادی از مساجد شهری و روستایی این شهرستان در زلزله سال های ۹۶ و ۹۷ برای بازسازی و مقاوم سازی این مساجد اعتبار نیاز است که پیگیری های لازم در این رابطه صورت گرفته و به منظور برای پیشگیری از هرگونه تهدیدی برای نمازگزاران تعمیر و مرمت مساجد باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحی همچنین بر برگزاری با شکوه نماز جمعه به عنوان یک پایگاه مهم اعتقادی و مذهبی و معنوی و دشمن شکن تاکید کرد و گفت: تقویت نماز جمعه و جماعات و مساجد می تواند راهکاری مهم برای مقابله با هرگونه آسیب و انحرافات اجتماعی باشد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با اشاره به بافت مذهبی و فرهنگی شهرستان قصرشیرین، برپایی نمازجمعه و جماعت و همچنین تقویت مساجد را بسیار مهم دانست و گفت: مساله نماز چه در ادارات، دانشگاه ها، مکان های عمومی و مساجد به مانند رودخانه هایی است که از چشمه های گوناگون به دریای بی کران نماز جمعه ختم می شود.

«محمد حیدری» با تاکید بر تقویت نماز جمعه در شهرستان قصرشیرین افزود: جشنواره بندگی از نماز جمعه که باید وحدت آفرین و دشمن شکن و با شکوه باشد در مسجد تجلی پیدا می کند.

وی بر برپایی نماز جماعات در مساجد روستایی تاکید کرد و گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستا بر این مساله اهتمام لازم را داشته باشند.

او گفت: در شهرستان قصرشیرین بافت جمعیتی آن ناهمگون و با مذاهب مختلف اسلامی هم در سطح شهر و هم روستا پراکنده است که هیچ کدام از این مسائل نباید باعث شود نماز و نماز جمعه به عنوان یک امر الهی و این دستور صریح قرآن و این رسالت پیامبر عظیم اسلام (ص) با دقت پیگیری نشود.

وی در این جلسه با قدردانی از زحمات استاندار پیشین کرمانشاه و اهتمام وی در بازگشایی مرز خسروی گفت: امید است استاندار جدید استان که یک جوان انقلابی و با روحیه جهادی وارد استان کرمانشاه شده بر مبنای ماموریت های ابلاغی و ظرفیت هایی که در استان و شهرستان های به خصوص قصرشیرین وجود دارد منشأ کار، فعالیت و خیر توسعه و پیشرفت شود.

شهرستان قصرشیرین در مجموع ۶ باب مسجد شهری و ۲۰ باب مسجد روستایی دارد.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی پرویزخان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha