ساخت ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن بر عهده تعاونی‌ها است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده بخش تعاون در سراسر کشور است.

موسی نجفی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است و رونق آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به اشتغالزایی کند و قطعا تعاونی‌های مسکن می‌توانند در این راستا کارهای بزرگ انجام دهند.
وی فعالیت تعاونی‌های سیستان و بلوچستان را در طرح نهضت ملی مسکن قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: وزارت مردم در راستای سیاست و برنامه‌های دولت سیزدهم، تسهیلگری را در حوزه مسکن سرلوحه امور قرار داده است.
مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تدوین اساسنامه جدید شرکت‌های تعاونی برای ساخت مسکن دولتی اشاره کرد و گفت: این اساسنامه می‌تواند مبنایی برای تغییر اساسنامه کل تعاونی‌های حوزه مسکن قرار گیرد که در این صورت شرایط فعالیت تعاونی حوزه مسکن به‌مراتب بهتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت تعاونی‌های مسکن باید در چهارچوب قانون باشد، اظهارداشت: بزرگترین خصیصه در اساسنامه جدید تعاونی‌های مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، حل‌ و فصل مشکلاتی است که بویژه در طرح مسکن مهر به بروز مسائل حاد و حل‌نشدنی منجر شده بود.
نجفی ادامه داد: با توجه به مشکلات برخی تعاونی‌ها در طرح مسکن مهر، این اساسنامه جدید می‌تواند راه را برای حضور پررنگ این تشکل‌های مردمی در نهضت ملی مسکن هموار کند.
وی به تفاهم‌نامه معاونت امور تعاون وزارت متبوع با برخی شرکت‌ها برای تامین ملزومات تعاونی‌های مسکن هم اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های مسکن سیستان و بلوچستان می‌توانند برای تاسیسات، مصالح ساختمانی و آهن آلات از این ظرفیت استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۴۳ تعاونی مسکن کار ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را در شهرستان‌های زاهدان، چابهار، ایرانشهر و سراوان بر عهده دارند.
حامد آرامش گفت: ۱۱هزار و ۸۲۴ واحد در طرح نهضت ملی مسکن توسط تعاونی ها در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.
وی با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن از تعاونی های خوشنام و باسابقه استفاده شده است، یادآور شد: با تعاملی که با اداره کل راه و شهرسازی و اتحادیه تعاونی های مسکن استان وجود دارد، سیستان و بلوچستان جزو معدود استان هایی است که کمترین مشکل را در حوزه ساخت و ساز مسکن ملی دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین انجام اقدامات نظارتی در حسابرسی صورت های مالی و به روز بودن مجامع عمومی شرکت‌های تعاونی را از برنامه‌های این اداره کل در راستای ارتقای شفافیت و کاهش مشکلات در حوزه مسکن بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha