۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84979222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ویژه کاشان:گردشگری محور توسعه کاشان قرار گیرد

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت:توسعه این شهرستان باید با برنامه ریزی حول محور گردشگری پیش برود و همه باور داشته باشند که این راهبرد مهم اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، محمد شریف زارعی عصر شنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، گفت:گردشگری از ظرفیت های بزرگ کاشان برای توسعه است، اما این بخش نیازمند توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری بوده چون ظرفیت های بسیاری در این حوزه تاکنون مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: شاخص‌های این شهرستان در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نیمی از استان‌های کشور بالاتر است و حضور پررنگ ما در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه بیان کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری ، امکان مناسبی برای پر کردن بسیاری از خلا ها در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی است و این امکان را فراهم می‌کند که فرصت های سرمایه‌گذاری در سطح شهر و روستا به نحو مطلوب معرفی شود.

در این نشست مقرر شد برای ارتقا سطح هماهنگی های بین بخشی و بهره مندی از ظرفیت های حداکثری، ستاد اجرایی نمایشگاه در کاشان تشکیل شود.

نمایشگاه بین المللی گردشگری از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

وجود ۵۷۰ هکتار بافت تاریخی، موقعیت کاشان به لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز کشور،شناسایی ۲ هزار اثر تاریخی و ثبت ۳۳۵ اثر آن در فهرست ملی، ثبت ملی ۴۰ میراث ناملموس، ترکیب‌بند شاعر و مرثیه‌سرای پرآوازه ایران محتشم کاشانی، مهارت دانش تهیه و ساخت کلوچه سنتی و آیین‌های گلابگیری قمصر و برزک از جمله ظرفیت های گردشگری کاشان است.

کاشان که به دلیل سبقه فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و مردمان متدین از دیرباز به دارالمومنین مشهور است، در زمره شهرستان‌های با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه حاکمیت به شمار می‌رود.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می‌شود و مجموعه باغ جهانی فین این شهرستان نیز تا پیش از شیوع ویروس کرونا پربازدیدترین مکان تاریخی و گردشگری کشور بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha