۱۲ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری رفع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۶۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان، گفت: از این تعداد رفع ۴۹ نقطه مصوب کشور است که تاکنون ۱۲ مورد آن برطرف شده است.

روح‌الله غلامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری چهار نقطه حادثه‌خیز در استان برطرف شده است که نقش موثری در کاهش تصادفات و تسهیل در ترددها داشته است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان، تصریح کرد: کوهستانی بودن استان سبب شده تا نقاط حادثه‌خیز بسیاری در محورهای ارتباطی استان وجود داشته باشد از این رو نه تنها نگهداری راه‌ها در استان از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود بلکه می طلبد تا اعتبار بیشتری برای رفع این نقاط پرخطر اختصاص داده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه به طرح‌های در دست احداث این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این طرح‌ها احداث پلیس‌راه کوشکی در محور ارتباطی بروجن به لردگان است که ۶ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته و در آستانه افتتاح قرار گرفته است و امید می رود همزمان با عید نوروز افتتاح شود.

غلامی تصریح کرد: احداث یک پلیس‌راه دیگر نیز با اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار دارد که در محور کوهرنگ به مسجد سلیمان قرار گرفته و زمین موردنیاز برای آن اختصاص یافته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی همچنین از بهسازی ۲ قرارگاه پلیس‌راه در استان خبر داد و افزود: بهسازی پلیس‌راه شهرکرد به اصفهان با صرف هزینه ۲ میلیارد و ۶۰۰ و بهسازی پاسگاه سامان با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان انجام گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین از کسب رتبه نخست کاهش تصافات و مدیریت آن در استان طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت فوتی سر صحنه در استان نداشتیم و با وجود افزایش ۳۰ درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن اما تصادفات در استان ۱۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha