۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 84979508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیفه حفتر خواهان نقشه راه و برگزاری انتخابات در لیبی شد

تهران – ایرنا – خلیفه حفتر فرمانده کل نیروهای شرق لیبی خواهان نقشه راه و برگزاری انتخابات برای برون رفت این کشور از شرایط کنونی شد و از سازمان ملل خواست تا به مسوولیت های خود در قبال کشور عمل کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حفتر در سخنانی در بنغازی در شرق لیبی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال این کشور افزود: به یاد داریم که ما اولین کسی بودیم که خواستار برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف شد و هیات سازمان ملل باید مسئولیت خود را برای حل بحران لیبی به عهده بگیرد".

وی همه شهرها و مناطق غرب لیبی را به گفت‌وگوی لیبیایی- لیبیایی و اتحاد مجدد لیبیایی‌ها دعوت کرد و گفت که ملت لیبی مسوولیت کامل بحران امروز را متوجه کسانی می داند که لیبیایی ها را چند دسته کردند و به صورت غیرقانونی، کنترل برخی مناطق را بدست گرفتند.

حفتر همچنین بر یکپارچگی لیبی و حفاظت از حاکمیت ملی آن تاکید کرد و افزود: یکپارچگی لیبی خط قرمز است و اجازه تجاوز به آن را نمی دهیم، لیبی همچنان یکپارچه و تجزیه ناپذیر است.

وی در این سخنان همچنین از «آخرین فرصت» برای ترسیم نقشه راه و برگزاری انتخابات در لیبی سخن گفت و خواستار توزیع عادلانه و بدور تبعیض درآمدهای نفتی کشورش شد.

با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از انقلاب لیبی و سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور، لیبی هنوز روی آرامش را ندیده است و همچنان با چالش های فراوانی روبه رو است.

پس از سقوط معمر قذافی، لیبی با جنگ داخلی روبرو شد و این کشور با توطئه خارجی عملا به دو قسمت تقسیم شد؛ «دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha